به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مریم سیدی کارشناس تغذیه در اردبیل گفت: چه میوه‌های به افزایش هوش کودک کمک میکند؟

وی گفت: سیب، میوه ای است که حاوی فسفر است و برای تقویت کننده اعصاب و مغز مفید و موثر می باشد.  و فسفات موجود در انگور باعث افزایش هوش و حافظه می‌شود و ذهن را فعال می‌کند.
سیدی بیان کرد: انار مقوی روح و ذهن و تقویت کننده حافظه است. و انجیر دارای کلسیم و فسفر بوده به تقویت‌ مغز و اعصاب کمک می کند.
وی گفت: انبه: برای بهبود گردش خون و خونرسانی به مغز و افزایش حافظه باید انبه مصرف کرد. و توت حاوی ماده‌ای به نام آنتوسیانین است که به سلول‌های عصبی برای پاسخگویی و تسریع کنش‌های عصبی کمک می‌کند.
کارشناس تغذیه گفت: سویاکلسترول بد را کاهش می‌دهد و به خاطر ترکیبات فیتواستروژنی که دارد باعث تقویت حافظه می‌شود. و اسفناج به خاطر دارا بودن اسیدفولیک باعث افزایش حافظه می‌شود. اسفناج همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C وA است.

وی در پایان یادآورشد: نوعی ترکیب معطر در گیاهان و میوه ها نظیر پرتقال، لیمو و ریحان وجود دارد ڪه استرس را از بین می برند.

این رایحه ها، فعالیت ژن های استرس زا را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.