به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی  استاندار اردبیل با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران همچنین در ایجاد وحدت و همدلی در جامعه و ارتقای کیفیت تصمیم‌ها و آگاهانه کردن حضور مردم در عرصه‌های سازندگی مادی و معنوی همه و همه مسائل بسیار مهمی هستند که ارکان تحول و حرکت رو به رشد را در یک جامعه شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: هفدهم مرداد، روز شهادت خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی، زنده‌یاد محمود صارمی و روز خبرنگار که امسال، با عاشورای سید شهیدان و سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مقارن گردیده، یادآور رسالت خطیر خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و مشارکت موثر در تعالی و پیشرفت جامعه است.

وی افزود: استان اردبیل با ظرفیت‌های بی‌نظیر منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی، امروز بیش از هر زمانی برای طی هر چه سریع‌تر مسیر رشد و پیشرفت نیازمند تجدید نظر در برخی رویه‌ها و مسیرهای گذشته است تا بتواند استانی در شأن این ملت گردد. بی‌شک رسیدن به این هدف و طی این مسیر حیاتی و تاریخی جز با حضور جدی و همراهی اصحاب قلم و رسانه میسر نمی‌شود ، در دوران کنونی عرصه رسانه و خبر و خبرنگار بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند پیشرفت جوامع است که توجه جدی به این عرصه را بویژه در جوامعی که نیازمند تحول‌گرایی برای رسیدن به آینده‌ای با عزت هستند دوچندان می‌کند.

وی در این پیام با نثار سلام و صلوات به ارواح پاک شهیدان اسلام بویژه شهدای والامقام کربلا آن الگوهای جاودانه عزت و شرافتمندی  و ادای احترام به روح بلند شهدای عرصه اطلاع‌رسانی روز خبرنگار را گرامی داشته و از زحمات و تلاش‌های مستمر همه خبرنگارانی که در سرتاسر استان، صادقانه در عرصه مهم و حساس خبر می‌کوشند، قدردانی کرد.

هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ طالبان با هجوم وحشیانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان، محمود صارمی خبرنگار ایرنا  را به همراه ۱۱ دیپلمات کشورمان به شهادت رساند و از آن پس شورای فرهنگ عمومی، این روز را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.