به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،شامگاه یکشنبه همایش «رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها» با هدف تعالی‌بخشی، امیدآفرینی و وفاق در اردبیل برگزار شد.

در این همایش که با همراهی اصحاب رسانه و پیشکسوتان مطبوعات استان اردبیل برگزار شد، رونمایی کتاب و تجلیل از پیشکسوتان و مقام‌آوران جشنواره «مطبوعات» به انجام رسید.

در این رویداد که در سالن بیضای اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نقش رسانه‌ها را در تولید و انتشار محتواهای شفاف و اغناکننده افکار عمومی نقش ممتاز و بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: رسانه‌ها با امیدآفرینی و وفاق زمینه تعالی جامعه را به شایستگی فراهم می‌کنند.

امیر رجبی تصریح کرد: در سال‌جاری فصلی تازه در روابط بین فعالان حوزه رسانه را شاهد خواهیم بود و تلاشمان بر این است تا مشکلات حوزه رسانه را در استان با مشورت و همفکری اهالی و اصحاب این عرصه حل کنیم.

وی افزود: با تعامل، همدلی و اتحاد مانند یک خانواده برای توسعه رسانه‌های استان گام بر خواهیم داشت و سعی ما بر این است تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه امیدآفرینی و حرکت رو به جلو را در مسیر توسعه قوت و قدرت ببخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکید بر ۲ موضوع اخلاق و تعهد در انجام هر مسئولیتی خاطرنشان کرد: حوزه رسانه و خبر از لحاظ ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع و هم از جهت مقابله با فضاسازی‌های رسانه‌های غرب و معاند از جایگاه و اهمیت خاص برخوردار است.

رجبی خبرنگاران استان اردبیل را در انعکاس به موقع و درست وقایع تلاشگران بی‌ادعا توصیف کرد و ادامه داد: رسالت خطیری بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار داده شده که قطعاً هوشمندانه می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

وی هم‌افزایی، همکاری و تعامل بیشتر اهالی رسانه را در تعالی این حوزه بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: نشست‌ها و گفتمان‌های تعاملی با خبرنگاران و فعالان این عرصه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود تا در کنار برطرف شدن نقاط ضعف و کاستی، قوت‌ها و نقاط تعالی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل توسعه همکاری‌ها را در این عرصه بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: تلاش ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این خواهد بود تا زمینه و بستر حرکت‌های تحولی را در رسانه فراهم کنیم.

 در این همایش تعدادی از اصحاب رسانه و پیشکسوتان ضعف‌ها و کاستی‌های مطبوعات محلی و حوزه فضای مجازی را مطرح کرده و ضرورت حمایت‌های بیشتر از فعالان این عرصه و رفع دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه را اعلام کردند.

در این مراسم از پیشکسوتان و مقام‌آوران جشنواره «مطبوعات» تجلیل و قدردانی شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.