به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، چهارمین رزمایش سراسری مواسات و کمک‌های مومنانه همزمان با سراسر کشور با حضور اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در امام زاده سید صدرالدین (ع) اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل گفت: امام زاده ها به عنوان قطب فرهنگی، علاوه بر ترویج فرهنگ دینی ومذهبی می توانند در ترویج رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های اعلام شده از سوی بهداشت جهانی نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام زاده سید صدرالدین از قدیم دارای کرامات است افزود: در این امام زاده علاوه بر برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می توان به انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به مسافران جمهوری آذربایجان نیز بهره مند شد.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از بانیان رزمایش کمک های مومنانه در استان اظهار کرد: امروز اتحاد و همدلی در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند خانواده های عزاداری که عزیزان خود را از دست داده اند تسلی بخش باشد و این گونه اقدامات علاوه بر کمک به هم نوعان خود می تواند روحیه خوبی به کادر درمان و پرستاران باشد.

در این رزمایش که با سخنرانی ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امامزاده سید صدرالدین اردبیل آغاز شد،علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی، غذای گرم و بسته‌های آموزشی که در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار می‌گیرد، مراسم غبار روبی نیز از ضریح سید صدرالدین( ع) انجام شد.

توزیع بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم در اماکن متبرکه استان

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در قالب این طرح کشوری به همت خیرین و واقفین بسته‌های معیشتی و همچنین تحصیلی برای دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی تهیه و تدارک دیده شده تا با توزیع این بسته‌ها بخشی از نیازمندی خانواده‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: طرح شمیم حسینی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، خیرین و نهادهای فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود تا در قالب این طرح چهار هزار بسته معیشتی و یک‌هزار بسته تحصیلی در بین گروه‌ها و جامعه هدف توزیع شود.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح یاری رساندن به نیازمندان واقعی و خانواده‌هایی است که در ایام کرونادر تأمین معاش و زندگی خود با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو شدند که با تهیه بسته‌های غذایی، بهداشتی و همچنین تحصیلی برای دانش‌آموزان آنها سعی می‌شود به یاری آنها بشتابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در ایام ماه محرم و در قالب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز با همکاری خیرین تهیه و توزیع شده تا اوقاف و امور خیریه در این حرکت و طرح مواسات و کمک مؤمنانه بتواند نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.