به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام محمد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مصالحه ۷۵ زوج در آستانه طلاق در سال گذشته شاهد کاهش ۴۹ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بودیم.

وی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار با رویکرد و محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت میدانی عمل می‌کند، تصریح کرد: در سال‌جاری با میانجیگری روحانیون تبلیغات اسلامی و امام جمعه این شهرستان، چهار نفر که محکوم به اعدام بودند با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافته و به زندگی بازگشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار به تهیه اقلام برای طرح مواسات و همدلی مؤمنانه اشاره کرد و گفت: برای کمک به نیازمندان و محرومان بالغ بر ۱۵۰ رأس احشام سبک و سنگین جمع‌آوری و برای ذبح و تقسیم بین فقرا در اختیار سپاه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام قربانی از احداث و تحویل ۲ باب مسکن محرومان با همراهی هیئت‌های مذهبی شهرستان بیله‌سوار خبر داد و افزود: حضور در مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات روستاهای فاقد آب و برق در سال‌جاری انجام شده و با تأمین آب در یکی از روستاهای صعب‌العبور منطقه توانستیم آب پایدار را برای این روستا دایر کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار یکی از اقدامات مهم و مؤثر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار را حضور در بین جوانان و تبلیغ چهره به چهره اعلام کرد و ادامه داد: روحانیون اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با حضور در باشگاه‌های ورزشی در بین جوانان حاضر شده و با پاسخگویی به شبهات آنها، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ساماندهی کرده‌اند.

وی از تشکیل کمپ‌های محله‌ای برای هدایت دینی و مذهبی جوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه هفتگی کوهنوردی با حضور امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیله‌سوار به صورت هفتگی قبل از نماز جمعه انجام می‌شود که تأثیر شگرفی در هدایت جوانان و شنیدن مسائل و مشکلات آنها دارد.

حجت‌الاسلام قربانی با تبریک فرا رسیدن روز تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه ۱۳۶۰ به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در گام دوم انقلاب روحانیون نقش ویژه‌ای در انسجام‌بخشی فعالیت‌های دینی در جامعه به عهده دارند که باید با محوریت جوانان این فعالیت‌ها را سامان داده و جامعه با به سمت تعالی دینی سوق داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.