به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از مدتی قبل پیامک‌های مشکوکی برای شهروندان ارسال شد که در نگاه اول به نظر می رسید از طرف سامانه ثنا قوه قضاییه است. در این پیامک اعلام شده بود که از گیرنده پیامک شکایت شده و در انتهای پیامک نیز یک لینک قرار داشت که از گیرنده خواسته شده بود روی آن کلیک کند. به این ترتیب دریافت‌کننده وارد صفحه‌ای می‌شد که از او خواسته شده بود برای مشاهده شکایت مبلغ  ۲هزار تومان پرداخت کند.

به‌محض این که وی اطلاعات حساب خود را وارد می‌کرد، این اطلاعات در اختیار سازنده صفحه جعلی قرار می گرفت و با این شگرد که به فیشینگ معروف است، حساب بانکی طعمه به راحتی خالی می شد.
به‌دنبال وقوع چند مورد کلاهبرداری با این شیوه تحقیقات گسترده‌ای در این‌باره آغاز شد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که فرستندگان این پیامک‌های جعلی در قم زندگی می‌کنند. به‌همین دلیل با همکاری حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و پلیس فتای قم ۲‌ پسر  ۱۶‌ساله و جوانی ۲۰‌ ساله به اتهام دست داشتن در این کلاهبرداری کلان دستگیر شدند.
شواهد نشان می‌داد ۲ نفر دیگر نیز با آنها همدست هستند که گریخته‌اند. تحقیق از ۳ متهم کم‌سن و سال حاکی از آن بود که آنها در مدت کوتاهی برای ۱۵۰ هزار نفر پیامک فرستاده و توانسته‌اند دست‌کم از ۴ هزار نفر کلاهبرداری کنند. اعترافاتشان نشان می‌داد آنها پول‌های به‌دست آمده را خرج خرید ناهار، لباس، جذب فالوئر برای صفحه اینستاگرامشان و … کرده‌اند و با بخشی از آن نیز ارزهای دیجیتال خریده‌اند.
انتهای پیام/
منبع: همشهری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.