به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام این خبر، گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، مخازن کتاب در کتابخانه‌های عمومی به‌راحتی و رایگان در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

پروانه رضاقلیزاده به ساماندهی یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ۴۰ نوع خدمات فرهنگی مرتبط با کتاب در کتابخانه‌های عمومی به مخاطبان این پایگاه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

وی کتابخانه‌های عمومی را پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه خواند و با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهاد‌های متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته و دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشر‌های مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی را تسهیل کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تحقق آن را در گرو اقدامات لازم فرا دستگاهی و مردمی و همت همگانی دانست.

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آن‌ها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

منبع:  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.