به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، علی نیک‌سرشت در بازدید از عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان در اردبیل اظهار کرد: این مؤسسات خیریه و انجمن‌های مردم نهاد در راستای تأمین نیازمندی‌های جامعه هدف بهزیستی تلاش می‌کنند که تأمین مسکن و سرپناه برای خانواده‌های تحت پوشش یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۹۸ واحد مسکونی در سال گذشته و تحویل به مددجویان بهزیستی از اقدامات شاخص ما در سال گذشته بود، تصریح کرد: این مسکن‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال گذشته ساخته شده و امسال نیز در صددیم تا در قالب مسکن محرومان تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش را خانه‌دار کنیم.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اردبیل گفت: بسته‌های حمایتی بهزیستی در قالب کمک هزینه احداث، خرید، اجاره و ودیعه مسکن به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود که بهزیستی اردبیل در این راستا پرونده‌های متقاضیان را بررسی و برای رفع مشکلات آنها اقدام می‌کند.

نیک‌سرشت اقدامات تسهیل‌گری بهزیستی در راستای تأمین اشتغال برای متقاضیان را یادآور شد و افزود: پرداخت بیمه خوداشتغالی، بیمه سهم کارفرمایی، پرداخت تسهیلات به صورت خود اشتغالی و کارفرمایی، پرداخت جبران عدم کارآیی و افراد دارای معلولیت از جمله این اقدامات است به طوری که در سال گذشته ۵۸۰ نفر از افراد تحت پوشش از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی همکاری بانک عامل با بهزیستی را در کمک‌رسانی به مددجویان قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره ۱۹ سهم استان اردبیل ۴۱۴ میلیارد ریال بود که با همکاری بانک‌های عامل ۳۸۰ میلیارد ریال جذب و زمینه اشتغال خانواده‌های زیر پوشش از این محل فراهم شد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.