به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در نشست فصلی مسئولان قضایی استان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از خدمات قضایی کلیه قضات و کارمندان در سراسر استان قدردانی نمود و اظهار داشت: مهمترین رویکرد دستگاه قضایی استان تظلم خواهی و احقاق حق، صیانت از بیت المال و تحقق امنیت و عدالت در جامعه است که در این راستا دستگاه قضایی استان تمام توان و اهتمام خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بکار می‌بندد.
رئیس کل دادگستری استان به لزوم کنترل سیستمی و الکترونیکی کردن پرونده‌های حقوقی و کیفری تأکید کرد و از مسئولان حوزه‌های قضایی استان نیز خواست تا با رصد، نظارت و آموزش بر مجموعه‌های مرتبط با دادگستری از جمله دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کاربران اداری از جمله مدیران دفاتر حقوقی و منشی دادگاه‌ها بیش از پیش از ظرفیت فناوری‌های نوین به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها اقدام نمایند.
وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان را از دیگر برنامه و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی استان عنوان نموده و در ادامه از تلاش‌های اداره کل زندان‌های استان در کسب رتبه نخست کشوری در شاخص‌های ۱۹ گانه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری قدردانی نمود.
ارائه خدمات قضایی به مردم در ایام تعطیلات نوروزسید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان نیز با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی از استقرار کشیک‌های قضایی در ایام تعطیلات نوروزی در تمامی حوزه‌های قضایی خبر داد و گفت: این کشیک‌ها در ایام تعطیلات به صورت شبانه روزی به ارایه خدمات قضایی به مردم خواهند پرداخت.
دادستان مرکز استان با اشاره به لزوم حفظ امنیت و آرامش مردم به ویژه در ایام عید نوروز از عدم اعطای مرخصی به زندانیان و مجرمین خاص تا پایان تعطیلات خبر داد.
وی از دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز خواست تا حضور به موقع در هر هرگونه اتفاقات مهم داشته باشند و در اولین فرصت آن را به مرکز استان گزارش نمایند.
برخورد با هر گونه تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان، لزوم ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان به صورت شبانه روزی و به ویژه با توجه به ورود گردشگران به استان در ایام تعطیلات نوروزی، برخورد با هر گونه تظاهر به روزی خواری و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و نیز رصد فضای مجازی به منظور مقابله با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و اتخاذ راهکاری‌های مقابله‌ای برای خنثی سازی هرگونه توطئه‌های دشمنان در این فضا از دیگر توصیه‌های دادستان مرکز استان در این جلسه بود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.