به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، افسانه‌جهانی ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره تربیت‌مربی کنشگر جمعیت اظهار کرد: احتمال بروز بحران سالمندی در ۳۰ سال آینده بسیار بالا است که در این راستا همت همگانی را برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده می‌طلبد.

وی ضمن دعوت از مردم و مسئولان برای همکاری تا حصول نتیجه مورد نظر گفت: بحث جمعیت از مسائل مهم کشور بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته در خصوص کاهش جمعیت جوان، همه باید در این راستا برای تحقق جوانی جمعیت تلاش کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: برای اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همکاری و حمایت مردم و مسؤولان هستیم و برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی این موضوع لازم است کنش‌گران وارد عمل شوند.

جهانی از برگزاری دوره تربیت کنش‌گر جمعیت در هفته اول آذر سال جاری خبر داد و بیان کرد: این دوره با حضور اساتید برجسته کشوری و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برای شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که کنش‌گران اجتماعی بعد از برگزاری دوره، نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در خصوص عواقب بحران سالمندی در آینده، اقدامات هدایت‌گرانه انجام می‌دهند.

تأثیر مهم اجرای قانون جوانی جمعیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده و اجرای قانون جوانی جمعیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی تأثیرگذار است وبا توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در خصوص اجرای برنامه‌های شاد برای فرهنگ‌سازی و ایجاد نشاط در خانواده‌ها، گامی مثبت در راستای تحکیم بنیان خانواده خواهیم برداشت.

وی ضمن استقبال از برگزاری دوره تربیت کنش‌گر اجتماعی در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده، گفت: گروه‌های مردمی نیز می‌توانند با ورود به این حوزه در راستای ترویج فرزندآوری و ازدواج همکاری کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.