به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، تقویت وفاق و همدلی در بین مردم را مهم‌ترین وظیفه روحانیون برشمرد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ در بیانات خود در حرم مطهر رضوی تاکید بر امیدآفرینی داشته و از همه کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند خواستند که امید را در بین مردم علی الخصوص جوانان افزایش دهند.

وی امید آفرینی را رسالت مهم در امور تبلیغ دینی عنوان کرد و افزود: دشمن می‌خواهد با یاس و ناامیدی به نظام اسلامی ضربه بزند، روحانیون نیز باید بر موضوع امید آفرینی تاکید کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود هدف دشمن را تبدیل مردم‌سالاری اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار بیان کردند، لذا با توجه به وظیفه تبلیغی در این برهه از زمان که تهاجم فرهنگی دشمن اعتقادات مردم را نشانه گرفته و الفت بین قلوب را کمرنگ کرده، روحانیون و علما باید دو تیرگی، افتراق و شکاف در جامعه را تبدیل به وفاق و همدلی کرد و همواره در اتحاد و همبستگی مردم خالصانه و صادقانه تلاش کنند.

تبیین آموزه‌های قرآن محور برنامه‌های ماه رمضان در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای انس بیشتر مردم با کلام وحی عنوان کرد و گفت: قرآن و دستورات الهی که در این کتاب به‌عنوان راهنمای بشریت آمده است تمام نیازها و مشکلات جامعه را پاسخ داده و عامل سلوک و تقرب به درگاه است که باید در ماه رمضان در تبیین آموزه‌های قرآنی بیش از پیش تلاش شود.

وی تمرکز بخشی به افق نگاه مردم به سبک زندگی قرآنی را وظیفه مهم جامعه تبلیغی عنوان کرد و گفت: نهضت تفسیر و جلسات انس با قرآن باید در شهرستان‌ها رونق گرفته و این حقیقت را در جامعه جاری کنیم که قرآن به‌عنوان کتاب وحی، بهترین و کامل‌ترین راهنما برای سعادت انسان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی گفت: اکنون زمان آن نیست که روحانی منتظر بماند که مردم به سراغش رود بلکه باید روحانیون با تمسک به شیوه تبلیغی پیامبر اکرم (ص)، به سراغ مردم رفته و نیازهای آنان را بر طرف ساخته و در این راه استقامت و سعه صدر داشته و مردم را به طور ملموس با الگوهای سبک زندگی دینی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر اینکه روحانیون برای تبلیغ دین باید از ظرفیت فضای مجازی، بهره مند شوند عنوان داشت: اکنون بیشترین منبع و کانال ارتباطی جامعه از طریق فضای مجازی میسر می‌شود لذا از این فرصت تبلیغی که در فضای مجازی میسر شده باید در تقویت مبانی اعتقادی و فکری مردم استفاده کرد.

«نشر خوبی ها» در محلات رونق بخش برنامه‌های ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ماه رمضان را فرصت مناسب تبلیغی در حوزه فرهنگی و دینی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین و تلاش برای معرفت افزایی در ماه رمضان باید مور توجه علما و روحانیون قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از آمادگی ادارات تبلیغات اسلامی استان در تهیه محتوای کاربردی در حوزه جهاد تبیین خبر داد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون در جنگ روایت‌ها قرار گرفته‌ایم و باید در تبیین و روشنگری حقایق به جهاد تبیین بپردازیم چرا که این امر واجب عینی قلمداد شده و همه آحاد جامعه به نوبه خود وظیفه بیان واقعیت‌ها را دارند تا دشمن که تمام عیار به اعتقادات و هویت ایرانی اسلامی هجمه وارد کرده در تحریف حقایق اسلام و انقلاب ناکام بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تبلیغ مهمترین ابزار «نشر خوبی ها» است و در این میان هر هدف بزرگی که تجسم کنیم، با تبلیغ امکان پذیر بوده و عامل به میدان آوردن مردم برای حل مشکلات بزرگ کشور را دارد.

مراسم جزءخوانی قرآن برنامه شاخص ماه رمضان

حجت الاسلام جعفرزاده به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در مصلی اردبیل اشاره کرد و گفت: مراسم جزءخوانی قرآن ماه رمضان هر روز ساعت ۱۵:۳۰ در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) اردبیل برگزار و با همکاری صدا و سیمای مرکز اردبیل به صورت زنده از شبکه استانی سبلان پخش خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان‌های تابعه و مناطق مختلف استان، برنامه جزءخوانی قرآن در مصلی و مساجد شاخص هر شهر همه روزه در ماه رمضان با حضور قاریان برتر قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.