به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علیرضا حسین نژاد با بیان اینکه این تعداد جهیزیه در مناسبت‌های مختلف در بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده است، افزود: ارزش ریالی هر سری جهیزیه بیش از ۳۱۰ میلیون ریال بود و برای تامین هزار و ۲۲۱ سری جهیزیه در سال گذشته در مجموع ۳۷۸ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند بدون دغدغه و با آرامش خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند، افزود: جهیزیه اهدایی نیکوکاران شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است که در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: به منظور حمایت از کالا‌های تولید داخل، تمامی لوازم اساسی اهدایی برای نوعروسان ساخت ایران است تا علاوه بر رفع مشکلات مددجویان، به تولید و رونق اقتصادی کشور نیز کمک شود.
حسین نژاد گفت: تاکنون در مجموع بیش از ۶ هزار سری جهیزیه با اعتبار بیش از یکهزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در بین نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اردبیل توزیع شده است.
وی با بیان اینکه ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان در جامعه از جمله اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: هم‌اکنون هیچ نوعروس تحت حمایت این نهاد در استان اردبیل پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه نیستند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه نوعروسان جوان تحت حمایت این نهاد با سادگی و به دور از تجملات راهی خانه بخت می‌شوند، افزود: کمیته امداد برای برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار‌های زیر پوشش کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌کند که این امر باعث کاهش طلاق در بین آنها شده، به‌طوری که طلاق در بین آنها کمتر از یک درصد است.
حسین نژاد با بیان اینکه پارسال بیش از ۲ هزار قلم انواع لوازم خانگی در بین خانوار‌های نیازمند و تحت پوشش این نهاد در نقاط مختلف استان توزیع شد، افزود: برای تامین و تهیه این تعداد لوازم ضروری زندگی در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد، تا در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد و آنها از این امکانات استفاده کنند.
وی با اشاره به توزیع لوازم ضروری زندگی در بین خانوار‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، گفت: این لوازم شامل بخاری گازی، آبگرمکن، یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از مردم و خیرین خواست، با کمک‌های خود کمیته امداد را در اجرای هرچه باشکوه‌تر طرح کوثر که با هدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود، این نهاد را بیش از پیش یاری کنند.
حسین نژاد اظهار کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود وی با بیان اینکه ۶.۸ درصد جمعیت استان اردبیل زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.