به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مراسم عزاداری محله علیه اردبیل دیشب با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد و به مدت ده شب با همکاری هیات النور ادامه خواهد یافت.

در این مراسم آیت الله عاملی با اشاره به اهمیت برپایی چنین محافلی، جایگاه ویژه حضرت فاطمه زهرای (س) را خاطر نشان کرد و گفت: حضرت زهرا نه برای یک مقطع خاص بلکه برای طول تاریخ است.

امام جمعه اردبیل یکی از مشکلات زندگی امروزی را دنیا طلبی و غلبه هوای نفسانی خواند و گفت: انسان با نزدیکی به اهل بیت (ع) و جاری کردن سیره فاطمی و علوی در زندگی می تواند به اکثر مشکلات زندگی امروزی فایق شود.

در ادامه مادحین و شعرا حاضران را به فیض رساندند.

همچنین مراسم ایام فاطمیه مکتب حیدریون اردبیل در مسجد آبروان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از شان و منزلت حضرت زهرا(س) سخن گشوده مداحان به سوگواری پرداختند.

در پایان این مراسم از بیست نفر از پیرغلامان حسینی و فاطمی اردبیل که عمر خود را در هیئات و تکایا سپری کرده اند تجلیل و قدردانی شد.

هیئت عزاداران و سینه زنان حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل نیز از فردا ۲۸ آذرماه به مدت ۱۰ شب در مسجد محله معجز میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود.
از عموم مردم حسینی اردبیل برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.