به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،نشست مجمع عمومی و انتخابات هیئت امنا و هیئت مدیره مجمع خیران «یاریگران زندگی» در اردبیل برگزار شد.

علیرضا نبی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی در این نشست مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در استان‌های بزرگی همچون خراسان رضوی، گیلان، گلستان، هرمزگان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و البرز این مجامع را تشکیل داده که مهمترین اقدام این تشکل ایجاد اشتغال پایدار برای رهایی یافتگان از دام اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه عزت، غیرت و تعصب یک فرد گرفتار شده در دام اعتیاد با این پدیده شوم به یکباره زیر سوال می‌رود، تصریح کرد: ما در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور با حفظ کرامت این معتادان تلاش می‌کنیم با شناسایی آنها نه تنها زمینه پایداری عزت و احترام آنها را در جامعه فراهم کنیم بلکه با ایجاد اشتغال و بازگرداندن هویت آنها، برای همیشه آنها را از این دام نجات دهیم.

نبی با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از اعتیاد نباید محدود به اقدامات دولتی باشد، افزود: مردم خودشان باید در این زمینه پای کار بوده و با ساماندهی مجامع مردمی بتوانند در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز اقدام کنند.

وی بیان کرد: اینکه مردم بنشینند و منتظر مصوبه و بودجه دولتی باشند، اقدامی قابل قبول نیست و مردم باید خود با احساس مسئولیت و عرق ملی و وطنی در ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد وارد میدان عمل شوند.

نبی اشتغال بهبودیافتگان را مهمترین گام در عزت‌آفرینی و بازیابی هویت معتادان اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال و به کارگیری این افراد باید جز مسئولیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین باشد تا آنها بتوانند با تأمین معاش حلال برای خانواده‌های خود، کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده شوند.

وی افزود: با فعالیت این مجمع در همه استان‌های کشور، زمینه مهارت آموزی، اشتغال و بازگشت به زندگی و خانواده برای معتادانی بهبود یافته فراهم می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.