به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رئیس جمهور امروز در مراسم بهره برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ ضمن قدردانی از همه مدیران، متخصصان، کارکنان و کارگران صنعت نفت در طراحی و اجرای فاز ۱۴ اظهار داشت: امروز روزی خوشحال کننده است که جلوه‌های اراده قوی و تلاش ماندگار دست اندرکاران صنعت نفت را در منطقه پارس جنوبی مشاهده می‌کنیم که این دستاورد‌ها آثار بسیار ارزشمندی برای کشور دارد.
آقای رئیسی افزود: این پالایشگاه با طراحی، کالا، عزم و اراده استوار ایرانی اجرا شده و برای کشور اقتدار آفرین است که نیرو‌های متخصص بومی در این وضع اقلیمی طاقت فرسا تلاش کردند و بزرگترین پالایشگاه ایرانی را در اینجا طراحی و اجرا کردند.
وی با اشاره به طرح ناتمام فاز ۱۱ گفت: شرکت‌های متعهد به اجرای فاز ۱۱ ایران را ترک کردند و تصور کردند کار روزی زمین می‌ماند، اما متخصصان ایرانی اثبات می‌کنند و با همت دنبال می‌کنند تا این طرح نیز تکمیل و راه اندازی شود.
رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از میادین مشترک اظهار داشت: در حوزه انرژی کار برای انجام دادن بسیار داریم، اما میدان‌های مشترک برای ما در اولویت است که باید از این ذخائر ملی به صورت بهینه و به موقع استفاده کرد.
دکتر رئیسی همچنین بر فعال شدن صنایع پایین دست بخش پتروشیمی تاکید کرد و افزود: در اجرای صنایع پایین دست یک عقب ماندگی وجود دارد که باید با تلاش مضاعف جبران شود.
رئیس جمهور در خصوص بازدید از روند اجرای طرح ایران ال ان جی هم گفت: این طرح از سال ۹۲ متوقف مانده و خسارت به بار آورده است و باید این خسارت جبران شود. دو میلیارد دلار در این طرح سرمایه گذاری شده، اما نیمه تمام رها شده است.
دکتر رئیسی در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی منطقه پارس جنوبی هم اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران و کارگران تاکید کرد و گفت: کاستی دراعتبارات نباید در حقوق و دستمزد کارگران خود را نشان دهد بلکه باید حقوق کارگران به موقع و کامل پرداخت شود تا شاهد باشیم که حقوق کارگران حتی یک ماه هم عقب نیفتد.
رئیسی همچنین بر توجه وزارت نفت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: مردم مناطق پیرامونی طرح‌های صنعت نفت انتظار دارند از محرومیت نجات پیدا کنند و حق مردم است و این مسئولیت‌ها باید در راهسازی، مدرسه سازی، ساخت مسجد و خانه بهداشت و دیگر خدمات عمرانی و رفاهی خود را نشان دهد.
وی در ادامه گفت وزارت نفت باید در کنار مدیریت تولید به مدیریت مصرف هم  توجه و با طراحی و ارائه الگوی مصرف به فرهنگ سازی مصرف در جامعه کمک کند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: صدا وسیما مرکز بوشهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.