به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، حجت الاسلام والمسلمین وحید مهدوی راد صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه قضایی نمین اظهار داشت:  معاونت  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  از سال ۱۳۸۹ با دستور ریاست محترم قوه قضائیه تشکیل شد و در ساختار دادگستری استانها راه اندازی شد که در قالب مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی ، مشارکتهای مدنی انجام وظیفه می نماید. عمده وظایف معاونت در زمینه های شناسایی علل و زمینه های وقوع جرم، تخلف، آسیب های اجتماعی، ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آنها ، تدوین برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت استانی می باشد.

وی افزود: تعامل با سازمانهای مرتبط برای پیشگیری از جرم و آسیبهای اجتماعی در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت ها و همکاری های دستگاههای دولتی و مردمی و ارائه راهکارهای مناسب برای تاثیر گذاری ، یکی از برنامه های این معاونت است که باید در قالب یک قرارگاه مرکزی اقدام و از کارشناسان عضو این مرکز  در زمینه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت دار استانی  پیشنهادها را جمع بندی، و راهکارهای مناسبی را ارائه بدهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  همچنین در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال ، حمایت خود را از سرمایه گذاری مشروع تصریح کرد: مسئولان  همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم گامی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی برداریم.

وی در بخش دیگر به قانون پیشگیری پرداخت و تاکید کرد: در این زمینه ضمانت اجرایی محکم و قاطعی وجود ندارد امیدواریم در آینده این مشکل حل شود تا معاونت بتواند از پشتوانه حقوقی پایداری در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  مهدوی راد اضافه کرد: بحث جایگزین حبس نیز از مواردی است که بیشتر باید به آن توجه کرد و با نقد قانون کاهش مجازات و حبس تعزیری به تبعات منفی این قانون اشاره نمودند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.