به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، اکبر منتظر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در نشست با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: مساله اعتیاد، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود، افزود: خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق‌تر بر رفتار و کار‌های فرزندان بسیار دشوار خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به اینکه نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است و ورزش نیز بهترین راه برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد است، افزود: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این نشست با ارائه سند راهبردی پنج ساله اقدامات پیشگیری از اعتیاد در حوزه ورزش و جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان با ۸۴ سمن فعال در حوزه جوانان و ۵۰ هیات ورزش از ابتدای سال تاکنون توانست بیش از هزار برنامه در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برگزار کند.

اکبر ورودی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی یاریگران زندگی، کارگاه‌ها و نشست‌های آشنایی با دوپینگ و مواد مخدر، تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد و خانه‌های ورزش روستایی و محلات حاشیه شهر به تجهیزات ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی در رویداد‌های ورزشی در قالب فرهنگ‌سازی شعار نه به اعتیاد را از جمله اقدامات این اداره کل در جهت پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.