به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، احمد ناصری در آیین جشن شکوفه‌های سال تحصیلی جدید این استان اردبیل، اظهار داشت: تلاش مدیریت آموزش و پرورش استان بر این است که تحصیل دانش آموزان همه پایه‌ها در سال جدید به شکل حضوری و با تامین شرایط سلامت معلمان و محصلان ادامه یابد.

احمد ناصری با اشاره به ادامه شرایط کرونایی در سومین سال تحصیلی، افزود: در این مدت خانواده‌ها در کنار معلمان نقش موثر و مهمی را برای تربیت و تحصیل فرزندان خود ایفاد کردند.

ناصری بیان کرد: معلمان نیز به عنوان عنصر اصلی مدرسه و تحصیل، در ایام شیوع کرونا، لحظه ای از آموزش غفلت نکرده و گاهی فراتر از مسئولیت خود ظاهر شده و با دلسوزی و علاقه‌مندی اجازه ندادند که در مسیر آموزش فرزندان ملت، وقفه ای ایجاد شود.

وی در ادامه تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه مدیریت دستگاه آموزشی در استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

احمد ناصری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس درس حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

ناصری از شروع سال تحصیلی جدید برای همه پایه‌ها از روز شنبه سوم مهرماه خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰  مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰ نفر دارند که با هماهنگی مدیران این مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری از هفته دوم و سوم مهرماه آغاز می شود.

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

منبع :سبلان ما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.