به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا قاسمیان پیش از ظهر چهارشنبه در آئین «سپاس از معلم» در مدرسه امید انقلاب اردبیل اظهار کرد: معلمان باید به نامگذاری روزشان به نام «علامه مطهری» افتخار کنند چرا که این شخصیت بی‌نظیر در حقیقت مسیر فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر کرده است.

وی با تبریک هفته وحدت و بزرگداشت شهید علامه مطهری تصریح کرد: توصیه من به دانش‌آموزان این است که با کتاب‌های این شهید والامقام انس بگیرند تا ساختار فکری آنها سامان پیدا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: مطالعه کتاب‌های شهید مطهری می‌تواند آینده شایسته نسل ما را تضمین کند تا از لحاظ فکری و عقیدتی و همچنین تبیین مسائل اخلاقی بتوانند در مسیر رشد و تعالی بیشتر قرار گیرند.

قاسمیان افزود: بنده خود از دوران دانش‌آموزی با کتاب‌های این فرهیخته زمان انس داشته و همچنان با مطالعه این کتاب‌ها آرامش پیدا می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تألیفات شهید مطهری برای نسل آینده ما تفکر غرب و شرق و نظام لیبرالیسم‌، کمونیسم و سایر نظامات را تبیین و تشریح می‌کند تا نسل آینده با مقایسه این نظامات و تفکرات بتواند انتخابی شایسته در مسیر زندگی پیدا کند.

قاسمیان اضافه کرد: باید مدرسه را کارگاه جواهرسازی نامید و معلمان و اساتید در حقیقت هدایتگران این کارگاه‌ها هستند که از جواهراتی چون شما دانش‌آموزان می‌توانند بهترین سرمایه را برای کشور تولید کرده و تربیت کنند.

وی بیان کرد: تولید ستاره‌های درخشان که همان دانش‌آموزان هستند، خلاقیت معلمان متفکری هستند که در این جایگاه می‌توانند بهترین سرمایه‌های انسانی را برای کشور تولید کنند.

قاسمیان خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شایسته است سه سرمایه مهم و ارزشمند را قدر بدانید و از آن صیانت کنید که اولی سرمایه ارزش‌های دینی و الهی است که همه دانش‌آموزان ما باید خود را در این مسیر آراسته به این ارزش‌ها کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت ما باید انسان‌های خیرخواه و سرشار از شایستگی‌ها و نیکی‌ها را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند.

قاسمیان دومین ارزش متعالی بشریت را توجه به ارزش‌های انسانی عنوان کرد و گفت: با رعایت قواعد شایسته در این حوزه به راحتی می‌توان نسلی فاخر و ارزشمند تحویل جامعه داد.

وی توجه به ارزش‌های ملی را نیز یادآور شد و افزود: دانش‌آموزان ما باید عاشق پرچم کشور خود بوده و هنگام نواخته شدن سرود ملی احساس غرور و عشق به وطن کنند.

قاسمیان ضرورت توجه به پیشرفت کشور را در سایه پاسداشت این سه ارزش یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار این امور دانش‌آموزان ما باید در انتخاب رشته و ادامه تحصیل توجهی جدی به توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اضافه کرد: نسل آینده باید بدون جوزدگی نسبت به رشته‌های پرتبلیغ و پرسود به فکر انتخاب رشته مهارتی و سودمند به نفع کشور باشند تا چرخه اقتصادی کشور به دست با کفایت آنها شایسته و مطلوب بچرخد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.