به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ،  بابک نخستین معاون امور بهداشتی دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: استان اردبیل در بین سایر دانشگاه های علوم پزشکی، در شاخص متوسط زمان انتظار افراد برای واکسیناسیون و زمان نوبت دهی، رتبه اول را کسب کرده است که نشان از عملکرد مناسب در کلیه حوزه ها و واحدهای مربوطه می باشد.

وی با اشاره به نوبت های تزریق انواع واکسن کرونا افزود: تمامی واکسن هایی که برای گروه هدف تزریق شده اعم از سینوفارم، آسترازنیکا، اسپوتنیک و بهارات، دارای دو نوبت تزریق بوده و در فواصل مشخص شده انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: فاصله توصیه شده دو نوبت در واکسن های سینوفارم و بهارات ۲۸ روز، در واکسن آسترازنیکا ۸۴ روز و در واکسن اسپوتنیک ۲۸ الی ۹۰ روز می باشد و بجز واکسن اسپوتنیک که دوز اول و دوم با هم متفاوت است در بقیه واکسن ها، نوبت اول و دوم کاملا مشابه هم هستند.

وی با اشاره به تامین واکسن استان از سهمیه تعیین شده وزارت بهداشت تصریح کرد: ممکن است در مقاطعی با کمبود واکسن در کشور و به تبع آن در استان مواجه باشیم که به محض ارسال از طریق وزارت بهداشت، فرآیند واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

نخستین  تاکید کرد: تنها مرجع اطلاع رسانی در خصوص واکسیناسیون، اطلاعیه های صادر شده از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوده لذا از عموم هم استانی های عزیز درخواست می کنیم از توجه به اخبار با منابع غیرمعتبر و غیر رسمی بخصوص در بحث واکسن هراسی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.