به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، زلیخا صادقی کارشناس و پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص چای زعفرانی در اردبیل گفت: تغذیه با سلامتی انسان ارتباط مستقیم دارد به طوری که بسیاری از گیاهان دارویی تاثیر عجیبی روی سلامت انسان دارد . از نظرطب ایرانی و طب اسلامی چای زعفرانی تاثیرات زیادی در سلامت بدن دارد به علت خوش طعم و باب طبع ایرانیان عطر و طعم خاصی را به همراه دارد.

وی افزود: چای زعفرانی دارای چندین تایراتی از جمله اینکه مسکن درد ،نشاط بخش عالی ،کاهش فشار خون ،کاهش چربی خون بوده و خون ساز است و گردش خون را آسان میکند.

وی گفت: زعفران اشتهاآور بوده باعث تصفیه کبد و تقویت قوای جنسی و تحریک اعصاب مصرف می شود.

صادقی گفت: در زنان و دختران به کاهش دردهای ناشی از قاعدگی و ادرار آور بوده و مصرف آن خونریزی پس از زایمان را از بین می برد.

پژوهشگر گیاهان دارویی افزود:  برای درمان برونشیت مفید است کلیه و مثانه را پاک میکند معمولا ضد تشنج بوده و در تقویت حافظه و یادگیری موثر است.

وی ادامه داد: از خاصیت مهم چای زعفرانی ، توان بخش قلب و پیشگیری کننده از بیماری های قلبی و سرطانی و پیشگیری از آلزایمرمی باشد و برای رفع سرفه و برطرف کننده گاز معده مفید و ضد نفخ است.

وی بیان کرد:  برای بهتر هضم کردن غذا می توانید استفاده کنید و اگر بالاخره می خواهید همیشه شاد و خندان باشید زعفران استفاده کنید.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.