به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در قالب جشنواره «وقارلی قزلار» اظهار کرد: اینکه غرب با خصومت حجاب و عفاف را مترادف با سلب آزادی زنان و مغایر با حضور آنان در جامعه تعریف می‌کند تعبیری نادرست است بلکه تعالیم مترقی اسلام به زنان ارزش و بهایی فراوان داده است.

وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون هیچیک از زنان با رعایت حجاب آسیبی را متحمل نشده اند، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی موید اعتباربخشی به زنان است و حجاب آنها را تا حد اعلای انسانی اوج می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل مرز ارزش گذاری به زنان در جوامع اسلامی و غربی را یادآور شد و بیان کرد: امروز حتی در کشورهای غربی نیز آزادی بی حد و حصر و ولنگاری زنان را در جامعه قبول ندارند و حفظ حریم زنان برای آنان در اولویت است.

غلامی ادامه داد: اندیشه‌های خصمانه غرب در به چالش کشیدن بانوان مسلمان با زیر سوال بردن حجاب آنان مشخص است و امروز قلب خانواده یعنی بانوان ما را نشانه گرفته اند.

وی از حجاب به عنوان پوشش و سپر برای بانوان در مقابل سوءاستفاده‌های متعدد نام برد و افزود: استفاده از جذابیت زنان در بازاریابی و تبلیغات، فروشندگی و حتی منشی‌گری اندیشه فاسد غرب است که آن را به جوامع تحمیل کرده و از زن به عنوان یک کالا استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی بی حجابی را دلیل اصلی سلب آسایش و آرامش روانی زنان در اجتماع دانست و گفت: تعریف صحیح از حجاب در جامعه سبب می‌شود تا بانوان ما با عقلانیت نسبت به انتخاب آن اقدام کرده و حجاب را انتخاب برتر خود بدانند.

غلامی جایگاه ویژه زنان در سایه حجاب اسلامی را در اجتماع مهم ارزیابی کرد و افزود: دفاع از مقام زن و ارزش‌گذاری به این قشر فرهیخته جامعه باید از درون خانواده آغاز شود چرا بانوان معماران اصلی نهاد خانواده هستند که می‌توانند این بنیان را مستحکم نگه دارند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.