به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،عاملی گفت: استان اردبیل در بخش‌های مهم و زیرساختی شاهد یک عقب‌ماندگی تاریخی است که برای برون‌رفت از این عقب‌ماندگی، برنامه‌ریزی‌های تخصصی صورت گرفته که اجرای این برنامه‌های تدوین‌شده امکان اشتغال‌زایی ۱۷هزار نفری و تداوم آن را فراهم می‌کند.
استاندار اردبیل در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان سرعین افزود:تن‌ها راه خروج از وضعیت فعلی استان اردبیل، افزایش تولید کالا در حوزه محصولات کشاورزی، صنعتی و افزایش تولید خدمات در حوزه گردشگری و خدمات ترابری است.

عاملی ادامه داد: در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی، طرح نوین تأمین اعتبار ۴هزار میلیارد تومانی پایاب سد خداآفرین تدوین و به رئیس‌جمهور ارائه شد که در صورت بهره‌برداری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال برای حداقل ۵هزار نفر، درآمد استان اردبیل نیز با فروش محصولات کشاورزی تولیدشده، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: در زمینه گردشگری هم مذاکرات لازم جهت سفر بخشی از گردشگر‌های وارد شده به کشور به استان اردبیل صورت گرفته است که اگر سالانه ۵هزار نفر گردشگر به استان اردبیل سفر داشته باشند، سالانه ۲۵میلیون دلار درآمدزایی انجام خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.