به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین گفت: پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مدیریت و اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی و محافظتی و نیز برنامه‌های متنوع، متفاوت و موثر در زمینه تبیین آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان از برنامه‌های این مرکز خواهد بود.

کلام‌الله صفری ارتقای سلامت دانش‌‎آموزان و پیشگیری از آسیب‌‎های اجتماعی را از مهم‌ترین دغدغه‌‎های آموزش و پرورش استان دانست و افزود: این مهم مستلزم شناسایی آسیب‌ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در هر مدرسه یک کانون یاریگر زندگی ایجاد کنیم تا بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و ارتباط سازنده و موثری با دانش آموزان داشته باشیم، لذا در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ مدرسه به عنوان کانون محلی یاریگران زندگی فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این مراسم گفت: خانه یاریگران زندگی استان در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع شامل اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، اتاق تولید محتوا و فضای نمایشگاه در کنار مرکز فوریت‌های اجتماعی دانش‌آموزان خط ۱۵۷۰، مرکز مشاوره دانش‌آموزان استان در محل ساختمان شماره ۲ آموزش و پرورش و یکی از مکان‌های پرتردد و قابل دسترس همگانی قرار گرفته است.

غفور حضوری افزود: خانه یاریگران استان در کنار تجهیز ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش‌آموزان در سطح مناطق و نواحی ۱۹ گانه به‌عنوان خانه یاریگران منطقه‌ای با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد ریال راه‌اندازی و تجهیز شد که حدود ۱۰ میلیارد ریال آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین اعتبار شده است.

وی اقلام توزیعی را لوازم ادارای، میز و صندلی ، رایانه و متعلقات آن، وسایل گرمایشی و سرمایشی، وسایل ورزشی، وسایل کمک آموزشی ذکر کرد که در اختیار ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی استان قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.