به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، شهرام حبیب‌زاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  به تشریح آخرین وضعیت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۴۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۵۲ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۲ موردی داشته و از این تعداد ۵۷ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده گفت: هم‌اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تزریق بیش از ۱۰۱ هزار دوز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  در بخش دیگری از سخنان خود به روند واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل ۱۰۱ هزار و ۶۵۹ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۷۰ هزار و ۶۲۱ دوز مربوط به نوبت اول و ۳۱ هزار و ۳۸ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

وی گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.