به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،سیدحامد عاملی در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، در نشست با سفیر صربستان در ایران اظهار کرد: در ماه‌های گذشته همکاری و هم افزایی خوبی میان شرکت‌های فعال در حوزه تولید بذر کشاورزی با مجموعه‌های کشاورزی صربستان انجام شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود صربستان و استان اردبیل در حوزه کشاورزی، لازم است این همکاری‌ها را افزایش داده و از تجربه‌های و دانش‌های یکدیگر استفاده شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های نساجی، کشاورزی، صنعت، صنایع چوبی، شیرآلات، غذا و دارو و گردشگری استان اردبیل و ظرفیت‌های موجود کشور صربستان در حوزه‌های گوناگون، باید همکاری‌ها و ارتباطات فعالی بین بخش‌های دولتی و خصوصی ۲ طرف برقرار شود.
استاندار اردبیل اضافه کرد: با توجه به برگزاری رویداد بین‌المللی اردبیل۲۰۲۳، پیشنهاد می‌شود که با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران، حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا دو روز در بلگراد پایتخت کشور صربستان، به مردم معرفی شود.
عاملی از سفیر صربستان دعوت کرد طی ماه‌های آینده با برنامه‌ریزی لازم جهت سفر چند روزه به استان اردبیل، از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی بازدید کند.
استقبال سفیر صربستان از افزایش همکاری و ارتباط با استان اردبیل
دراگان تودورویچ، سفیر کشور صربستان در ایران نیز در این نشست بیان کرد: صربستان به‌عنوان یکی از کشور‌های حوزه اروپا، با ایران روابط بسیار مثبتی دارد و افزایش مناسبات اقتصادی هم یکی از راه‌های افزایش ارتباط بین کشورهاست.
سفیر صربستان در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری از افزایش مناسبات در حوزه‌های مختلف بین کشور صربستان و اردبیل استقبال می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.