به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، آرمان سعیدی تحلیلگر مسائل بین الملل سبلان ما در تازه ترین یادداشت خود به تحولات افغانستان پرداخت و نوشت:طالبان با گرفتن منطقه های مهم و حساس افغانستان در واقع حاکمیت کابل  را تهدید می کند.

ایالات متحده آمریکا چند هفته پیش محل گروه طالبان را بمباران کرد اما این اقدام ایالات متحده امریکا چه تاثیری در پیشروی طالبان و توقف حملات طالبان علیه حاکمیت و نظامیان کابل داشت امریکا با هدف سناریوی بمباران مواضع طالبان اقدامات نظامیان حاکمیت کابل علیه طالبان را توقف کرد تا طالبان بتواند به پیشروی اش در افغانستان ادامه دهد.

طالبان به عنوان ابزار در دست امریکا در منطقه خاورمیانه است چراکه دولت آمریکا برای حضور نظامیان اش در منطقه  بهانه ای چون  مبارزه با تروریست در منطقه  است.

از سویی دیگر امریکا در مذاکرات صلح با طالبان یک موضوع را مطرح کرده بود  و آن اینکه طالبان با القاعده همکاری نخواهد کرد یعنی ایالات متحده امریکا از این مذاکرات برای منافع امنیتی خود بهره برده است نه صلح در افغانستان.

ایالات متحده امریکا با موضوع عدم همکاری طالبان با القاعده بدنبال جبران موضوع یازده سپتامبر است از سویی دیگر افغانستان به زمین بازی امریکا و ناتو تبدیل شده است.

ایالات متحده امریکا از طالبان به عنوان یک تهدید بهره خواهد برد برای بهتر شدن همکاری امریکا و ناتو که در دوره  ترامپ اختلافات با یکدیگر داشتند.

امریکا با این اقدامات بدنبال فعال  نگه داشتن جنگ های نیابتی در منطقه خاورمیانه است و از طالبان بعنوان یک دولت غیر سیاسی برای تامین منافع خود بهره خواهد برد.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.