به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، عاملی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: یکی از چالش‌های اساسی آموزش‌وپرورش در استان اردبیل کمبود فضای آموزشی است و این مشکل با اقدامات و اعتبارات عادی قابل حل نخواهد بود چرا که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای جبران این کمبود نیاز است.

وی افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز، ۲ راهکار اساسی در این زمینه وجود دارد، اول ظرفیت مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و دوم ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولتی که لازم است برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به وظیفه‌ای که قانون‌گذار تعیین کرده است، در شهرک‌های جدید هم باید زمین برای فضای آموزشی اختصاص یابد که باید در طراحی و ساخت این شهرک‌ها به این مسئله توجه ویژه شود.

عاملی اظهار کرد: اردوگاه مقدس اردبیلی ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اردوگاه ملی و پذیرایی از رویداد‌های تربیتی در سطح کشوری را دارد و در همین راستا طی بازدید اخیر از این اردوگاه، مقرر شد ۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز و بهسازی آن تخصیص یابد.

او با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش، گفت: یکی از خلأ‌های موجود در جامعه، آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی است که آموزش‌وپرورش در قالب برنامه‌های تربیتی می‌تواند اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده باید با دقت و حساسیت انجام شود و در این زمینه لازم است جمع‌آوری مدارس کانکسی جزو اولویت‌های اصلی باشد.

عاملی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استان اردبیل در کنکور و بهبود میانگین نمرات امتحان نهایی، مهم‌ترین اولویت آموزشی استان است، تصریح کرد: در طول سال تحصیلی حتما از ظرفیت مشاوران مجرب برای برگزاری جلسات انگیزشی و مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری استفاده شود و کلاس‌های فوق‌العاده و جبرانی با نگاه عدالت آموزشی و ارتقای آموزشی اجرا شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: روابط عمومی استانداری

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.