به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در سی و چهارمین سالروز درگذشت ایشان با حضور پرشور مردم در حرم امام و سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. رهبر انقلاب در ابتدای این سخنرانی با اشاره به شخصیت باعظمت امام خمینی (ره)، از ایشان به عنوان یکی از سرآمدان تاریخ یاد کردند و گفتند: اولین نکته درباره امام بزرگوار این است که امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در میان اشخاص باعظمت، برخی یک سر و گردن از دیگران بالاترند؛ این‌ها سرآمد هستند. سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد و نه می‌شود تحریف کرد.

ایشان افزودند: امام هم در رفتار‌های پرهیزکارانه سرآمد است و هم در قیام برای خدا و سیاست‌ورزی و ایجاد تحول در نظام بشری. امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابنسینا و شیخ طوسی هم وسیع‌تر و متنوع‌تر است. ایشان ادامه دادند: نسل‌های جدید کشور به آشنایی بیشتر به امام نیازمندند. ما قدیمی‌ها هم همین‌طور نیازمند این مسئله هستیم. همه ما نیازمندیم با ابعاد این شخصیت چند بعدی و با عظمت آشنا شویم. این در پیشرفت و ادامه راه ما کمک خواهد کرد.

رهبر انقلاب بیان کردند: امروز من چند نکته درباره امام بزرگوار عرض می‌کنم و یک مطلب درباره خود و درسی که باید بگیریم و کاری که باید انجام دهیم. حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنانشان گفتند: هیچکس نمی‌تواند امام را از حافظه تاریخ حذف کند نه امروز و نه در قرن‌های آینده؛ نمی‌توانند شخصیت او را تحریف کنند. چند صباحی ممکن است دروغ پردازی شود و تحریف شخصیت شود، اما چهره رسای امام خود را معرفی می‌کند و خورشید را نمی‌شود پشت ابر نگه داشت.

امام یک سرآمد همه‌جانبه است

ایشان تصریح کردند: امام یک سرآمد همه جانبه است. هم در دانش‌های دینی و هم در فقه، در فلسفه و در عرفان نظری سرآمد است. ایشان همچنین در ایمان و تقوا و رفتار‌های پرهیزگارانه سرآمد است. ایشان هم در استحکام شخصیت و قوت اراده سرآمد است و هم در قیام للّه و سیاست‌ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است. رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: این خصوصیات در هیچ کدام از سرآمدان تاریخ ما باهم جمع نشده است؛ در امام بزرگوار این خصوصیات با هم جمع است.

ایشان اظهار کردند: امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام دادند. سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلام و یکی در سطح جهان. رهبر انقلاب تصریح کردند: این سه تحول هیچ‌کدام سابقه ندارند. شاید در آینده هم نظیر این‌ها را نتوان پیش بینی کرد که به وجود بیاید. ایشان ادامه دادند: مساله فلسطین قرار بود به فراموشی سپرده شود که با حرکت امام راحل به مساله اول جهان اسلام تبدیل شد و امام در کالبد فلسطین جان تازه‌ای بخشید. امروز روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی که کشورهای غیر اسلامی گرامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بیان کردند: امام، انقلاب اسلامی را در کشور به وجود آورد. انقلاب را مردم انجام دادند، اما امام آن را به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم سالاری را جایگزین کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده را نابود و یک نظام مستقل متکی به عزت ملی را جایگزین کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: امام در سطح جهان توجه به معنویت را حتی در کشورهای غیر اسلامی زنده کرد، معنویت در دنیا تحت لگدکوبی برخی قدرت‌ها بود، حرکت امام معنویت را در دنیا زنده کرد. این تحول اما با واکنش همان قدرت‌ها مواجه شده است و این قدرت‌ها برای مقابله با احیاء معنویت دست به هر کاری می‌زنند.

قدرت امام ناشی از اتکاء به مردم بود

ایشان اظهار کردند: آن عاملی که به امام کمک کرد تا او احساس خستگی نکند و این کوه‌های بزرگ موانع را بردارد چه بود؟ امام نه پول داشت نه ابزار تبلیغی داشت نه رادیو داشت نه خبرگزاری و نه هیچکدام از سیاستهای دنیا از او حمایت می‌کردند. ابزار سخت افزار امام یک تکه کاغذ بود که بیانیه بنویسد و یک نوار بود که بر روی آن صحبت کند. قدرت در اختیار امام هر چه بود در عامل نرم افزاری بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ایمان قوی امام خمینی (ره) گفتند: در دیداری که شهید مطهری که خود مظهر ایمان بود در پاریس با امام داشت، چهار ایمان را در وجود امام خمینی دیده بود، اول ایمان به هدف، دوم ایمان به راه، سوم ایمان به مردم و مؤمنین و نهایتا ایمان به خدا.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: وقتی ایمان به‌خدا را در مسائل عینی و مبارزه با استکبار مورد توجه قرار می‌دهیم این ایمان یعنی ایمان به وعده‌های خداوند، اعتماد به وعده الهی است که گام مستحکم امام را در این راه به حرکت در می‌آورد، ایمان امام به اسلام نه ایمان به اسلام سرمایه‌داری است نه ایمان به اسلام روشنفکرانه‌ی از همه جا بی‌خبر. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه امام ایمان به مردم یعنی اعتماد و اعتقاد به مردم داشتند، گفتند: بعضی‌ها با برداشت غلط خودشون گفتند امام کلمه جمهوری را از روی رودربایستی اضافه کردند؛ امام اصلا اهل رودربایستی نبود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امید در دل امام هیچ گاه کم رنگ نشد، فرمودند: امید در رفتار امام و در گفتار امام به وضوح دیده می‌شود. امام خود می‌گویند در طول سال‌ها مبارزه تا پس از پیروزی هرگز دچار یاس نشدم. این امید امام هم ناشی از ایمان او بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: امید یعنی آن حالتی که با حرکت همراه است، با تنبلی و سکون نمی‌سازد، کسی که امید دارد به سر منزل می‌رسد راه می‌رود، اینکه کسی بنشیند و امید داشته باشد به سر منزل می‌رسد، این نشدنی است.

ایشان فرمودند: امروز امام به ما چه توصیه‌ای می‌کند، برادران عزیز و جوانان خوش روحیه و پرتلاش سراسر کشور، باید به توصیه امام گوش فرا دهیم، امام بزرگ است، سرآمد است، ما هم کار‌های بزرگی در پیش داریم، احتیاج به توصیه امام داریم، بزرگترین توصیه امام ادامه راه اوست و نگه داری از میراث اوست. رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: ما باید آن سه تحولی که امام ایجاد کرد را حفظ کنیم، البته دنبال کردن هدف امروز اقتضائاتی دارد. امروز ابزار‌ها باید متناسب با زمان انتخاب شوند، ابزار‌ها تغییر میکند، ولی آنچه تغییر پیدا نمی‌کند جبهه بندی‌ها است، جبهه بندی‌ها تغییر نکرده است.

پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای اغتشاشات پاییز گذشته برعهده سرویس‌های اطلاعاتی غرب بود

ایشان گفتند: جبهه دشمن جبهه استکبار و زورگویی عالم تغییر پیدا نمی‌کنند، در مقابل ایران صف کشیده‌اند. آنچه که می‌تواند مثل دره خطرناکی در مقابل حرکت ما قرار بگیرد فراموش کردن این جبهه بندی‌هاست. رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: تحولاتی که ذکر شد امروز دشمنان سرسختی دارد، حرکت در مقابل این حرکت احتیاج به نرم افزاری دارد که امام در وجود خود داشت یعنی ایمان و امید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی موضعی از بین نمی‌رود، در موارد متعددی عقب نشینی‌های ما موجب شد آن‌ها جلو آمدند و بیشتر متعرض شدند. دشمنان به عقب‌نشینی ما راضی نمی‌شوند آن‌ها می‌خواهند ایران را به دوران قبل از انقلاب برگردانند.

ایشان با اشاره به اینکه حفظ استقلال ملی و عزت و منافع ملی با ایمان و امید است، فرمودند: آنچه به ملت ایران عرض می‌کنم این است که هر که ایران، منافع ملی کشور و بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد و از مشکلات معیشتی رنج می‌برد و می‌خواهد آن را اصلاح کند و به دنبال جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیش روست باید برای ترویج ایمان و امید در ملت تلاش کند. این وظیفه است. این وظیفه همه ماست. این همه حرف من با نخبگان، با هسته‌های انقلابی و مجموعه‌های سیاسی و با همه آحاد مردم متعهد است. باید همه تلاش کنیم تا در این کشور ایمان و امید زنده بماند. توصیه من تقویت ایمان و امید است. و آماج دشمن هم به همین ایمان و امید است. تلاش دشمنان متوجه این است که ایمان را تضعیف و شعله امید را در دل‌ها خاموش کند.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: دشمنان تا کنون تلاش‌هایی داشته‌اند بعضی‌ جاها جلو هم آمدند اما در اکثر تلاش‌هایشان شکست خوردند، آخرین تلاش دشمن تا امروز اغتشاشات پاییز گذشته بود، طراحی اغتشاشات پاییز گذشته در اتاق های فکر کشورهای غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسهیلاتی به وسیله دستگاه های امنیتی غربی، پادویی این حرکت را عناصری که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: عده‌ای هم پیاده نظام بودند، تعداد معدودی آدم‌های مغرض، تعداد زیادی غافل و سطحی، جمعی هم ارازل و اوباش، فکر همه چیز را کرده بودند و رسانه‌های غربی ساخت بمب دستی را یاد می‌دادند. تجزیه ایران را فریاد می‌زدند. حرکت مسلحانه را ترویج می‌کردند. ایشان در ادامه گفتند: طراحی آنها جوری بود که فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است. احمق‌ها باز هم اشتباه کردند باز هم مردم ایران را نشناختند. ملت ایران به فراخوان آنها بی اعتنایی کرد، جوانان معتقد، بسیج دانشجویی و بسیج اقشار و مردم نقشه دشمن را باطل کردند.

دشمن سعی دارد تا مشکلات را به رخ جوانان بکشد و آنها را مایوس کند

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: دشمن سعی دارد جوان ایرانی را ناامید کند. مشکلاتی در کشور وجور دارد، کار دشمن این است که مشکلات را مرتب به رخ جوان ایرانی بکشد. این مشکلات وجود دارد. حل خواهد شد به امید خدا، دشمن سعی دارد با این مشکلات مردم را ناامید کند. ما در مواجهه با مشکلات باید تلاشمان را بیشتر کنیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: دشمن نمی‌خواهد بگذارد پدیده‌های امید آفرین که به مراتب بیشتر از مشکلات است دیده شود. ایشان با اشاره به پیشرفت‌های حوزه فناوری و دیگر حوزه‌ها گفتند: پیشرفت های مختلف و امیدزا در کشور وجود دارد که از آینده روشن خبر می‌دهد. وقتی از امید صحبت می‌کنید برخی تلاش می‌کنند تا در این موارد خدشه وارد کنند.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: ما امروز در سرتاسر کشور هزارن هسته مقاومت در مساجد و هیات‌ها داریم از این هسته‌ها جوانانی برمی‌خیزند به عنوان مدافع حرم، جوانانی به عنوان مدافع امنیت، جوانانی به عنوان بسیجی دانشجو  برمی‌خیزند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: نقطه امید آفرین آین است که دراین تلاش همه جانبه دشمن، دانشجوی انقلابی فحش ناموسی می‌شنود نا امید نمی‌شود و از میدان خارج نمی‌شود. طلبه بسیجی زیر شکنجه شهید می‌شود، اما حاضر نیست آنچه دشمن می‌خواهد بر زبان جاری کند.

ایشان با اشاره به اینکه در سرتاسر کشور همچین جوان‌هایی وجود دارد، گفتند: گاهی می‌بینیم از یک روستا جوانی مثل مصطفی صفرزاده برمی‌خیزد. سراسر کشور ما از این مصطفی‌ها زیاد دارد. رهبر معظم انقلاب بیان کردند: مسؤلان و نهادها وظیفه دارند ایمان و امیدها را تقویت کنند و شبهه‌ها را برطرف کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتخابات پیش رو فرمودند: انتخابات آینده بسیار مهم است، توپخانه دشمن در فاصله ۹ ماه مانده به برگزاری انتخابات شروع به فعالیت کرده است.

این خبر تکمیل خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.