به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از مهر اردبیل، در گذر از محله‌ای در منطقه جنوب شهر اردبیل سراغ روحانی فعال و توانمند را گرفتیم. همه افراد محله به خوشنامی از وی یاد کردند و از محبوبیتش در بین جوانان گفتند.

چند نفر از اهالی تا مسجد محله همراهی‌مان کردند صدای قرائت دسته جمعی قرآن، نشان از حضور امام محله در مسجد داشت.

امام محله مسجد حضرت رقیه (س) محله گلمغان اردبیل تبلیغ دین را با خدمت جهادی همراه ساخته و به عنوان امام محله موفق و کارآفرین در استان معرفی شده است، پای صحبت‌های وی نشستیم و از فعالیت‌هایش جویا شدیم.

*لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید.

بنده نقی اسکندرپور متولد سال ۱۳۶۹ در شهر اردبیل در خانواده‌ای متوسط که شغل پدرم راننده است به دنیا آمدم دو برادر بزرگ‌تر دارم که هر دو روحانی هستند که در حوزه تبلیغ دین موفقیت بسیاری کسب کردند.

*اولین محلی که بعد از اتمام دروس حوزه علمیه به تبلیغ اعزام شدید کجا بود؟ و آیا در آن دوران فکر می‌کردید که روزی به عنوان امام محله موفق و فعال استان معرفی شوید؟

اولین محل تبلیغ مسجد رقیه محله گلمغان اردبیل که محله سکونت خودمان است و الان هم در همین مسجد فعال هستم در حقیقت در تفکر و برنامه ریزی تمام طلبه‌ها این است که در کار خود موفق باشند و من هم مثل بقیه طلبه‌ها تمام سعی خود را می‌کردم که وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده باشم و و به عنوان روحانی موفق فعالیت کنم که این سعی و تلاش‌ها را هم ادامه خواهم داد.

*مهمترین شاخصه یک روحانی فعال و مردمی چیست و با چه مولفه‌هایی می‌توان با قشر جوان همراه و صمیمی شد؟

مهمترین شاخصه یک روحانی فعال این است که از جنس مردم باشد و در میان مردم باشد در هر زمینه که در توان باشد باید وارد فعالیت و همکاری شود که در این میان بهترین راه برای همراه شدن با جوانان میدان دادن و همگام شدن در هر زمان و در هر حالت و در هر زمینه با آنهاست ولی در کنار این میدان دادن باید جهت دهی و کنترل هم باشد تا فعالیت آنان دارای بازدهی مناسب و مؤثر در سطح جامعه نمایان شود.

*شما چه عملکرد موفقی داشتید که سرآمد امامان محله استان شده‌اید؟

من خود را در این مقام نمی‌دانم ولی برای اینکه موفق شویم نباید به یک زمینه بسنده کنیم بلکه در تمام زمینه‌ها باید وارد عمل شویم و تا حد امکان و توانایی که داریم همراه و همقدم مردم بخصوص جوانان باشیم چرا که تنها اعمال عبادی و جلسات تبلیغ دینی در جامعه کنونی کافی نیست بلکه فعالیت‌های اجتماعی و عامل المنفعه باید در برنامه‌های روحانیون قرار گیرد.

*یک روز کاری شما از چه فعالیت‌هایی تشکیل شده و در یک برنامه کاری چه فعالیت‌هایی را در محله انجام می‌دهید؟

برنامه روزانه ما از اقامه نماز صبح به جماعت شروع شده و با حسابداری تعاونی محله ادامه پیدا می‌کند و متناسب با برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی محله، ارتباطات و هماهنگی‌ها پیگیری می‌شود و در زمان نماز مغرب و عشا بعد از نماز جماعت حلقه‌های معرفتی و رفاقتی با جوانان و دوستان بر پا می‌شود که برنامه‌ها دیگر برنامه ریزی می‌شود و در کنار این فعالیت‌ها، رفت و آمد و ارتباط با افراد محله در اولویت است.

*اگر روحیه جوانان را در یک جمله تعریف کنید آن یک جمله چیست؟

در عین حال که روحیه شلوغ و هیجانی دارند نبوغ و خلاقیت‌های نهفته و زیبا دارند که در هر دو مسیر درست و غلط می‌توانند اعجوبه باشند

*محله گلمغان اردبیل قبل از آغاز فعالیت شما، چه نواقص و مشکلاتی داشت که اکنون این مشکلات رفع شده است؟

در هر محله مشکلات و نواقصی هست و خواهد بود مهم این است که در زمینه رفع آن اقدام شود ما با گروه جهادی خود در حال تلاش برای حل کردن مهمترین این مشکلات یعنی اشتغال و فرهنگ محله هستیم که با ایجاد یک تعاونی در حال فعالیت هستیم

*در مورد فعالیت اقتصادی در رونق کسب و کار و راه اندازی تعاونی در این محله توضیح بفرمائید.

من بر این امر اعتقاد دارم که اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج خواهد شد لذا برای بهبود معیشت و رونق کسب و کار در محله گلمغان اردبیل که از محلات محروم و کم برخوردار اردبیل است،

با تشکیل تعاونی و همکاری گروه‌های جهادی که با هدف آموزش مهارت‌های منجر به اشتغال راه اندازی شد، به تأمین مواد اولیه تولید و از طرف دیگر سعی در بازاریابی و فروش محصولات تولید شده در کارگاه‌های خانگی اقدام کردیم که با این فعالیت، مشکل بسیاری از خانواده‌ها در زمینه اشتغال تا حدودی رفع شده که امید داریم با حمایت مسئولین این مشاغل خانگی به بالاترین حد خود برسد تا محرومیت در این مناطق از بین برود.

*به عنوان سخن آخر اگر مطلبی مدنظر دارید بفرمائید.

سخن آخر اینکه باید کار کنی دوندگی کنی تا نتیجه ببینی هر کس بر نتیجه کارش مصمم باشد و رضایت الهی و خوشنودی مردم را در اولویت قرار دهد یقیناً محبوب قلوب خواهد شد و آنچه از دل برآید بر دل می‌نشیند و تبلیغ دین نیز مشتاقانه مورد پذیرش عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.