به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی امروز در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: امروز در این محفل نورانی که به یاد بهترین انسان‌های عصر حاضر که بدون شک از اولیای الهی بودند برگزار شده، میزبان هستیم.
استاندار اردبیل به همه میهمانانی که از اقصی نقاط میهن عزیز امروز در دارالارشاد و پایتخت حسینیت ایران حضور یافتند، به حرمت نام و یاد شهدا خیر مقدم عرض کرد و افزود: امروز برای استان ما روز بسیار افتخارآفرینی است و بی‌شک در تاریخ استان به عنوان روز عزت و افتخار ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: استان اردبیل از زمان امام راحل مفتخر شد و در تاریخ این سرزمین برای اولین بار وحدت و یکپارچگی ملی را به ارمغان آورد و در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های عالمان و منادیان اهل بیت (ع) منادی عشق به خاندان رسول الله و متکب تشیع گردیده و صدالبته تحقق این امر مهم بر اساس جانفشانی‌ها و شهادت شهدایی است که در تاریخ این افتخار را به ثبت رساندند.
استاندار اردبیل وجود شهیدگاه در این شهر را گواه روشنی بر این مدعا دانست و افزود: این اردبیل امروز با پیام رهبر و مولا بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهیدی را میزبان است که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز همیشه صف‌شکن و پیشتاز بوده‌اند.
عاملی گفت: همه ما امروز در زیر این خیمه شهدا جمع شده‌ایم تا ببینم شهدای عزیزی که عاشقانه و عارفانه وجود خود را تقدیم محضر الهی کردند، مادران عزیز شهدایی که هر روز به یاد جگرگوشه خود نجوا‌های خود را با زهرای مرضیه زمزمه کردند، پدران عزیز شهدا که دلشان شکست، ولی خودشان نشکستند، فرزندان عزیز شهدا که در حسرت نوازش پدر ماندند و همسران عزیز شهدا که اگرچه سوختند، ولی زینب وار سربلند ماندند.
عاملی گفت: امروز همه ما درس‌آموز یک مکتب هستیم و آن مکتب حسین بن علی (ع) است و البته کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست، حسین بن علی (ع) که تمام ناپاکان و ازاذل جمع شدند تا حسین (ع) را بشکنند و آرمان و هدفش را بشکنند، آب و فرزندانش و همه چیز را از امام حسین (ع) گرفتند، اما آرمانش را نتوانستند از او بگیرند.
وی ادامه داد: امروز همه ما در زیر خیمه شهدا اعلام می‌کنیم رهبرا، اماما و مولای ما اگر همه جهانیان جمع شوند که ما را از آرمان و اراده رهبرمان جدا کنند ما نیز، چون سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان و سایر شهدایمان تا آخرین قطره خون برای عزت این مکتب و برای عزت ملت در کنار امام زمان خود هستیم و هیچ تهدید و نیرنگی ما را از این راه عزت و سربلندی جدا نخواهد کرد.
استاندار اردبیل اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم از زحمات همه عزیزانی که در این چند سال تلاش کردند قطره‌ای از تکلیف خود را در برابر دریای بیکران معارف شهدا ادا کردند، آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، فرمانده معظم سپاه استان و سایر عزیزانی که در گمنامی به شهدا متوسل شدند تقدیر و تشکر می‌کنم و از خدای بزرگ می‌خواهم ما را در صراط شهدا و کشتی شهدا قرار دهد.

خبرنگار:بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.