به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت‌الله عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: کشور سوئد با ادعای آزادی ، اجازه به آتش کشیدن کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان در جهان را صادر کرده حال آنکه آزادی بیان برای کرامت انسان است و بالاترین کرامت را قرآن به انسان داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اروپا به طور مکرر اعلام می‌کند که با خشونت مخالف است ، در حالی که همین اقدام باطل/ انسان‌ها را به طرف خشونت و راه‌های غیرقانونی سوق می‌دهد.

وی افزود: در این ماجرا سکوت واتیکان قابل تامل است و معلوم می‌شود که واتیکان همکار این ماجرای مجرمانه و شنیع است و ای بسا پشت قضیه به عنوان عامل اصلی ایستاده است. راهکار جلوگیری از این اهانت‌ها تحریم کالاهای سوئدی در عالم اسلام و اخراج سفرای سوئد از کشورهای اسلامی است.

امام جمعه اردبیل با تحلیل شرایط اخیر منافقین و رژیم غاصب صهوینیستی گفت: اوضاع این روزهای منافقین و اسرائیل درس عبرت بزرگی برای نظام‌های استبدادی دنیا به‌ویژه استکبار جهانی است ، حمله دوم پلیس هزار نفری آلبانی به مقر منافقین ستون فقرات آنها را شکست و دوری جستن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آنها به این معنی است که دیگر از بودجه‌های آمریکایی و اروپایی خبری نیست.

آیت الله عاملی در بخش دیگر خطبه‌ها با انتقاد از عدم پیشرفت کاری کارخانه آهن اسفنجی گفت: در مراسم کلنگ زنی طرح اعلام شد که این مجموعه در عرض ۳۰ ماه افتتاح خواهد شد و حالا ۲۴ ماه گذشته و همه دستگاه‌های کارخانه خریداری و آب آن تامین شده است اما خبری از افتتاح نسیت.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه آهن اسفنجی جزء کارخانه‌های مادر در صنعت فولاد است و راه اندازی آن برای تولید ثروت در استان بسیار مهم است، از مدیریت ارشد استان می‌خواهم با جدیت این موضوع را از شخص وزیر صنعت پیگیری نماید.

ایت الله عاملی در پایان از عوامل نصب سریع پل انجیرلو بیله سوار که در اثر سیل تخریب شده بود و نیز از وزیر کشور به خاطر پیگیری مشکلات مربوط به سیل قدردانی کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.