به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مراسم بدرقه پیکر جان‌آفرین مبینا شریعتی که با اهدای اعضای بدن خود، زندگی دوباره‌ای به بیماران نیازمند و چشم‌انتظار اهدا کرد، ظهر روز جمعه با حضور مسئولان و کارکنان در بیمارستان کوثر این شهر برگزار شد.

علی کرمی در این مراسم در خصوص موضوع اهدای اعضای مبینای ۱۶ ساله به دلیل وقوع مرگ مغزی اظهار داشت: مبینا شریعتی در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان کوثر شهرستان سنندج منتقل شد و پس از ۳ روز و در تاریخ ۲۳ آبان ماه دچار مرگ مغزی شد.

مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در پی تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان بیمارستان کوثر و با رضایت خانواده، پیکر جان‌آفرین مبینا شریعتی به بیمارستان سینا در تهران اعزام و برداشت اعضای ایشان شامل قلب، کبد و کلیه‌ها انجام شد.

وی افزود: سال گذشته اعضای بدن ۷ مورد و امسال نیز ۳ مورد مرگ مغزی در استان کردستان با موافقت خانواده‌های عزیزان مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند لیست انتظار مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شده است.

شایان‌ذکر است: پدر جان‌آفرین مبینا شریعتی، جناب آقای صباح شریعتی از کارکنان بیمارستان کوثر سنندج است که با اهدای عضو عزیزش الفبای انسانیت، ایثار، گذشت، فداکاری، مهربانی، عشق و کمک به هم‌نوع را مشق کرد. وی درباره این تصمیم خود می‌گوید: که با مشورت خانواده‌ام تصمیم گرفتیم که با اهدای عضو دختر عزیزمان، پایان زندگی دخترمان را به آغازی برای بیماران نیازمند پیوند بزنیم.

آزاد ماجدی، رئیس بیمارستان کوثر سنندج با تأیید اهدای اعضا، اظهار کرد: خانم مبینا شریعتی که فرزند یکی از همکاران زحمتکش و خوش‌نام این بیمارستان بود، پس از کاهش سطح هوشیاری در بخش ICU این بیمارستان بستری بود که پس از وقوع مرگ مغزی و تائید آن با ایثار، رضایت و ازخودگذشتگی خانواده‌اش اعضای حیات‌بخشش به بیماران اهدا شد.

وی با بیان اینکه این فرهنگ ایثار و کمک به بیماران نیازمند همواره میان مردم نوع‌دوست کردستان وجود دارد، گفت: در گذشته نیز موارد اهدای عضو انجام‌شده و بیماران را از مرگ حتمی نجات داده‌اند.

رئیس بیمارستان کوثر سنندج خاطرنشان کرد: هر عضو سالم از یک مورد مرگ مغزی‌شده می‌تواند جان یک انسان دیگر را نجات دهد و فردی که دچار عارضه مرگ مغزی می‌شود می‌تواند با اهدای اعضایی هم‌چون قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه‌‎ها، روده کوچک و لوزالمعده جان چند بیمار را نجات داده و با اهدای نسوج بافتی بیش از ۵۰ بیمار را از معلولیت رهایی بخشد.

ماجدی با بیان اینکه واقعاً ایثار این خانواده کردستانی در آن شرایط روحی حساس جای قدردانی دارد، تصریح کرد: از طرف جامعه بزرگ کادر درمان به این خانواده گران‌قدر و صبور و همه کسانی که با اهدای اعضای عزیزان خود زندگی را به دیگران هدیه می‌دهند، تشکر کرده و دست‌مریزاد می‌گوییم.

شورای فرهنگی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری

منبع: خبر انلاین

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.