به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، اسماعیل چمنی عصر امروز در نشست با رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار کرد: اولویت اصلی دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه فرهنگی، بحث نماز است و نماز باید در وقت مقرر و به‌نحوی اقامه شود که عامل ترویج آن باشد.

وی افزود: ترغیب دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان و جوانان برای حضور در نماز جماعت دانشگاه به‌صورت جدی دنبال می‌شود و باید تلاش کنیم تا اهمیت و ارزش واقعی نماز را برای جامعه و به‌خصوص جوانان نشان دهیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت رعایت اصل اخلاق‌مداری در برخورد با دانشگاهیان بیان کرد: در خصوص انتخاب کارمند نمونه و ارتقای اساتید نیز توجه ویژه‌ای به حضور همکاران در نماز جماعت خواهیم داشت.

چمنی با بیان این‌که دولت انقلابی و مردمی برآمده از بطن مردم است، تصریح کرد: ما نیز به‌عنوان مسؤولان دولت انقلابی و مردمی باید به‌نحوی عمل کنیم تا شرمنده شهدا و بزرگان نظام نباشیم.

جشنواره فجر تا فجر با محوریت نماز برگزار می‌شود

الله شکر عبدی، رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این نشست گفت: محور اصلی فعالیت ستاد اقامه نماز، تشکیل شورای اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها است.

وی با بیان این‌که دانشگاه محور و اصل مهم از لحاظ تعلیم، تربیت و معرفت‌شناسی است، ادامه داد: اگر شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی فعالیت محوری داشته باشند و ماموریت‌ها را اجرا و در سامانه ثبت کنند، موفق عمل کرده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر با محوریت نماز در ۲ مرحله استانی و ملی، اظهار کرد: در این جشنواره دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان کمیته علمی انتخاب شده و وظیفه داوری آثار را بر عهده خواهد داشت که انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص در سطح دانشگاه انجام گیرد.

عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه طی دوران همه‌گیری کرونا، نماز جماعت مسجد دانشگاه محقق اردبیلی با رعایت کامل و جدی پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نشد، گفت: در حال حاضر پس از حضوری شدن دانشگاه‌ها نیز، نماز جماعت در ۱۳ مکان دانشگاه برگزار می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: فارس

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.