به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، وزیر فرهنگ سوریه امروز با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دیدار کرد.

در این دیدار وزیر فرهنگ سوریه از آثار باستانی ایران و قدمت تمدن  و آوازه ایران که به هزاران سال پیش یاد کرد و اظهار امیدواری نمود که این ارتباطات هر روز گسترده‌تر گردد.

دکتر خزعلی ضمن بر شمردن مشابهت‌های ایران و سوریه در میراث تاریخی و آثار فرهنگی، از صدماتی که در دوره حملات داعش به آثار باستانی سوریه وارد شده است اظهار تاسف نمود.

وزیر فرهنگ سوریه مسئله بی‌سوادی در زنان را از چالش‌هایی دانست که بعد از شرایط جنگ رو به افزایش گذاشته است و همچنین در مورد آموزش مهارت‌های کارآفرینی در زندان زنان مطالبی را بیان داشت.

دکتر خزعلی با نقل بعضی از تجارب ایران در ریشه‌کن نمودن بی‌سوادی و با توجه به ریاست ایران در کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا، نسبت به انتقال تجربه جهت ایجاد زمینه کار برای زنان و آموزش مهارت‌هایی در مشاغل خانگی اعلام آمادگی کرد و مقرر شد اولین برنامه در این زمینه از ماه آینده به همت دو کشور عملیاتی شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.