به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ به میزبانی قونیه برگزار می شود. مراسم افتتاحیه این رقابتها فردا برگزار خواهد شد. اما رقابت چند رشته ورزشی از چند روز مانده به افتتاحیه آغاز شده  و تا به امروز ورزشکاران دوچرخه سواری، پاراشنا، تیم ملی هندبال زنان و تنیس روی میز به میدان رفته اند.

امروز نیز و در فاصله یک روز مانده به افتتاحیه، مسابقات دوچرخه سواری در رشته پیست برگزار شد.

دوچرخه سواری؛ رکابزنان دختر ایران به مدال نرسیدند/ گنج خانلو و آرین چهارم شدند

رقابت های دوچرخه سواری پیست در بخش اومینیوم و اسکرچ امروز با حضور دو رکابزن دختر ایران برگزار شد.

در رشته دوچرخه سواری پیست و در بخش اسکرچ سمیه یزدانی در رتبه ششم و فروزان عبدالهی در رده سیزدهم جای گرفتند.

در ادامه مسابقات دوچرخه سواری پیست آقایان در ماده اسکرچ محمد گنج خانلو با همکاری بهنام آرین  به رتبه چهارم دست یافت.

مسابقات پیست بانوان و آقایان در بخش اومینیوم در ۴ ماده برگزار می شود

ماده اول اسکرچ، دوم تمپوریس و ماده سوم دور حذفی و آخرین ماده دور امتیازی است که در نهایت پس از پایان این ۴ ماده قهرمان پیست مشخص خواهد شد.

پاراشنا؛ راهیابی ایزدیار‌‌ و ضیغمی‌نژاد به فینال

در ادامه رقابتهای پاراشنا شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد در مواد ۲۰۰ آزاد و مختلط   موفق به راهیابی به مرحله پایانی شدند و امرو بعد ازظهر در مرحله فینال برای کسب مدال به مسابقه خواهند پرداخت.

در مسابقات دیروز نیز سینا ضیغمی‌نژاد موفق به کسب مدال طلا و نقره در رشته‌های ۴۰۰ متر و ۱۰۰ شد. همچنین شاهین ایزدیار‌‌ در ماده ۴۰۰ متر به مدال نقره رسید.

تنیس روی میز؛ مدال شهسواری و هدایی قطعی شد

ندا شهسواری نماینده تنیس روی میز زنان ایران در ۲ بازی پی در پی با نتایج ۳ بر صفر مقابل حریفان خود از مغولستان و بنگلادش به برتری رسید و با شکست حریف بنگلادشی ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، به نیمه نهایی راه یافت.
شهسواری ساعاتی دیگر با نماینده ترکیه رقابت می‌کند.

شیما صفایی دیگر نماینده تنیس روی میز با نتیجه ۳-۱ نتیجه را مقابل ترکیه واگذار و از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در ادامه و در بخش پسران نیما عالمیان نماینده تنیس روی میز ایران در رقابت با حریف ترکیه‌ای که ‌با پیروزی ۳-صفر همراه بود موفق شد ضمن قطعی کردن مدال برنز خود به نیمه نهایی صعود کند و ساعاتی دیگر برای حضور در فینال با حریف قزاقستانی مسابقه می‌دهد. نیما عالمیان روز گذشته  نیز بر نمایندگان لبنان و‌ قرقیزستان پیروز شده بود.

همچنین امیرحسین هدایی نماینده تنیس روی میز مردان ایران در رقابت با حریف لبنانی با پیروزی ۳-۱ به نیمه نهایی راه یافت و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، ساعاتی دیگر برای حضور در فینال با حریفی از عربستان مسابقه می‌دهد. هدایی روز گذشته  نیز بر آلبانی و مالدیو پیروز شده بود.

والیبال زنان؛ ۳ جلسه تمرین شاگردان کمپدلی در قونیه

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

شاگردان الساندرا کمپدلی که روز شنبه ۱۵ مرداد از استانبول راهی شهر قونیه شده بودند، روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در نخستین مسابقه خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برابر ازبکستان به میدان می‌روند.

تیم ملی والیبال زنان ایران از زمان ورود به شهر قونیه تا امروز (دوشنبه ۱۷ مرداد) سه جلسه تمرین بدنسازی و توپی در این شهر برگزار کرده است.

تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین روز ورود به شهر قونیه یک جلسه تمرین بدنسازی برگزار کرد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مردادماه نیز دو جلسه تمرین توپی یک ساعت و نیمه داشت.

البته زمان و سالن اختصاص یافته به تیم ملی والیبال زنان ایران شرایط مدنظر کادر فنی تیم را نداشت و با درخواست صدیقه اسلامی سرپرست این تیم، شرایط مدنظر کمپدلی برای تمرین ملی‌پوشان از سوی میزبان مهیا شد.

صدیقه اسلامی سرپرست تیم ملی والیبال زنان درباره تمرینات این تیم در شهر قونیه گفت: خوشبختانه تمام برنامه‌های تمرینی بر اساس نظر سرمربی انجام شده و بازیکنان نیز وضعیت خوبی از نظر سلامتی و انگیره برای شروع مسابقات دارند.

اسلامی تصریح کرد: تیم ملی والیبال زنان ایران ساعت ۱۶ به وقت محلی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در نخستین مسابقه خود به مصاف ازبکستان می‌رود و دو جلسه تمرین دیگر تا نخستین مسابقه خود خواهد داشت.

وی درباره دلایل تغییر برنامه زمانی تمرین پیشنهادی از سوی کشور میزبان گفت: برنامه اعلام شده هم از نظر مدت زمان تمرین، هم از نظر ساعت برگزاری که ظهر بود و سالن تمرین، مورد پسند سرمربی نبود و به همین دلیل درخواست تغییر دادیم که با هماهنگی مدیر برگزاری مسابقات، مکان و زمان تمرین را تغییر دادیم. حتی درباره تعداد توپ‌های تمرین نیز تجدید نظر شد و ۳۰ توپ برای تمرین تیم ملی در اختیار قرار گرفت.


ادامه دارد…

منبع:  شبکه اطلاع رسانی راه دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.