به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دکتر خزعلی در روز سالمند و در بازدید از خانه سالمندان کهریزک بیان داشت: طبیعتا سالمند شدن جامعه و اینکه جوانانی نداشته باشیم تا بتوانند پشتیبان این سالمندان باشد هم هزینه بر هست و هم جامعه را دچار فرسایش می‌کند. تلاشمان این است که توانمندسازی‌های خانواده ها و به ویژه زنان را در دوره سالمندی داشته باشیم و پشتیبانی های مادی و معنوی و به خصوص پشتییبانی های سلامت را با فعال کردن بخش های مربوط به سلامت در وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت خواهیم داشت.

دکتر خزعلی با حضور در جمع سالمندان کهریزک، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع و تبریک روز سالمند، از نزدیک با ایشان گفتگو کرد و از شرایط جسمی، روحی و مراقبت‌هایی که در این مرکز دریافت می‌کنند، پرسید و در جریان دغدغه ها و مسائل این افراد قرار گرفت.

 

معاون رئیس جمهور در جریان این بازدید ضمن گفتگو با پرستاران و مدیریت مجموعه، نیازمندی‌های مجموعه را جویا شد و در این میان مشکلاتی از جمله نیاز به ایجاد یک مرکز تخصصی نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر و همچنین لزوم توجه بیشتر بیمه‌ها در حوزه پیشگیری از بیماری‌های سالمندی (به جای تمرکز بر درمان) طرح شد.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم افزایش پشتیبانی های لازم در جهت امکانات سلامت در حوزه سالمندان، از زحمات کادر پرستاری و همیاران این مرکز و همچنین خیرین و سرمایه‌های مردمی تشکر و قدردانی نمود و افزود: ما به عنوان عضوی از دولت در تلاش هستیم با احصاء خلاها و اهتمام به رفع ‌آن ها در حد توان، با شناسایی امکاناتی که دولت دارد در جهت رفع محدودیت‌ها گام برداریم.وی با اشاره به اینکه توجه همه جانبه به سیاست های حوزه جمعیت، یکی از راه های کم کردن پیامدهای منفی بحران جمعیت و سالمندی است عنوان کرد: طبیعتا سالمند شدن جامعه و اینکه جوانانی نداشته باشیم تا بتوانند پشتیبان این سالمندان باشد هم هزینه بر هست و هم جامعه را دچار فرسایش می‌کند.

دکتر خزعلی ادامه داد: به غیر از قانون جوانی جمعیت که مجلس تصویب کرده و تمام ارگان ها و وزارتخانه های ذی ربط موظف به اجرای آن هستند، باید تلاشمان این باشد که توانمندسازی‌های زنان را به صورت ویژه و همچنین خانواده ها را در دوره سالمندی داشته باشیم و پشتیبانی های مادی و معنوی و به خصوص پشتییبانی های سلامت را با فعال کردن بخش های مربوط به سلامت در وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت داشته باشیم.
به علاوه معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه خدمات این مرکز به جوانان ادامه داد: جوانان دارای معلولیت نیز در این مرکز پوشش دهی می‌شوند و زوج‌هایی نیز در این مرکز حضور دارند که ضمن تهیه مسکن و شغل، توانمندسازی شده و با تکیه برمهارتها از نظر شغل و مسکن به استقلال خوبی رسیده اند.

همچنین دکتر خزعلی صبح امروز به بازدید از فرهنگسرای عطر نرگس باقرشهر رفت و در جریان برنامه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی رایگان این مرکز به سالمندان قرار گرفت.

وی ضمن تکریم سالمندان و تقدیر از پدران و مادران شهدا، از ایشان طلب دعای خیر و توفیق خدمت در مسیر آرمانان‌های شهیدان انقلاب و مدافعین حرم نمود.دکتر خزعلی همچنین به سالمندان اتباع که برخی از اهالی کشور افغانستان بودند، شهادت جمعی از بانوان این کشور را در حادثه تروریستی اخیر تسلیت گفت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.