به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در حاشیه همایش بزرگ الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در نظرآباد، طی گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی جمعیت و حمایت از خانواده را در حالی ابلاغ کردند که سال ها روی زمین مانده بود.

محمد بیگی با اشاره به اینکه در ابتدای بحران جمعیتی، پدیده سالمندی و تک فرزندی هستیم، افزود: کاهش رشد جمعیت، جوانان، کاهش ازدواج و فرزند آوری ریشه درخت تنومند یک جامعه را می خشکاند، بار سالمندی بر دوش عموم مردم خواهد بود.
وی اظهار داشت: کمیسیون مشترک جمعیت مجلس قانون جمعیت جوان را تصویب کرد، ۲۱ چالش از نبود اشتغال، خوابگاه متاهلی، عدم حمایت از زوجین کارمند، کارگر و دانشجو و عدم حمایت از مادری در مشاغل تا مرخصی زایمان و شیردهی شناسایی شد.
محمد بیگی با اشاره به اینکه عدم آشنایی زوجین با مهارت های زندگی موجب افزایش ۷ برابری طلاق در دو و نیم دهه گذشته شده است، تصریح کرد: قانون جمعیت جوان جامع ترین موضوع در راستای حمایت از والدین خواهد بود.
وی گفت: مجلس ثروت جوانی جمعیت را به رسمیت شناخت و بیمه درمان ناباروری را برای ۳.۵ میلیون زوج ۹۰ درصد رایگان کرد، شورای عالی سلامت این قانون را ابلاغ کرده و از آذرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون اجرایی شده است.
محمد بیگی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت راهنمای اپلیکیشنی دارد، افزود: قانون برنامه ششم توسعه ۳۲ درصد و قانون تسهیل ازدواج جوانان با گذشت ۱۶ سال ۲۰ درصد اجرایی شده است و متاسفانه بندهای ضمانت اجرایی نداشت.
وی به پیگرد قضائی برای ترک فعل مسئولین با عدم اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون ۴۵۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری به خانواده ها ارائه شده ۱۰ درصد بودجه عمرانی دانشگاه ها هم به خوابگاه دانشجویی اختصاص یافت.
محمد بیگی تصریح کرد: در ۱۵ سال اخیر کمتر از یک درصد خوابگاه های دانشجویی به متاهلین اختصاص پیدا کرده و دولت حمایت از آنها را در دستور کار قرار نداده بود، امروز متاسفانه ۴۰ درصد دانشگاه های کشور خوابگاه متاهلی ندارند.
وی با اشاره به اینکه در قانون جوانی جمعیت بسته های معیشتی و تغذیه ای رایگان به مادران باردار ۳ دهک اول جامعه داده می شود، افزود: رقم اجرای قانون مجلس ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال بود اما با دولت با ۱۲ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد.
محمد بیگی اظهار داشت: متاسفانه سالیانه ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار سقط و میانگین روزانه ۲ هزار سقط جنین در کشور انجام می شود، ۹۹ درصد سقط ها خانوادگی بوده و پدر و مادر تصمیم می گیرند فرزند شرعی خود را از بین ببرند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سقط جنین ها پایه علمی و شرعی ندارد، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم، اقتصاد عامل ثانویه سقط جنین است و عدم تمایل به فرزندآوری ریشه فرهنگی دارد به گونه ای که ۵۰ درصد خانواده های پولدار تمایلی به داشتن فرزند ندارند.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.