به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حسن محمدی ادیب عصر شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: همزمان با رویداد ۲۰۲۳ در شهر گردشگر پذیر اردبیل شاهد برگزاری نمایشگاه تولیدات و توانمندی هنرمندان صنایع دستی خواهیم بود تا بتوانند خلاقیت و نوآوری خود را در قالب تولید آثار به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: قرار است رئیس شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم که روز دوشنبه در محل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و محوطه «قزل باش ها» برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به معرفی ۲ شهر ملی گلیم عنبران و ورنی اصلاندوز اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا این ۲ شهر را به عنوان شهرهای جهانی گلیم عنبران در سطح بین المللی معرفی کنیم.

محمدی ادیب افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی، قرار است جشنواره گلیم عنبران نیز برگزار شود تا با حضور مسئولان بتوانیم در این رویداد نیز حضور پیدا کنیم.

وی به تنوع رشته‌های صنایع دستی و هنرمندان فعال در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ رشته صنایع دستی مورد توجه هنرمندان این استان است تا تولیدات کیفی و خلاقانه خود را عرضه کنند.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار هنرمند در استان اردبیل در تولید آثار صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و ما حمایت‌های لازم را در قالب پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز از آنها انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در قالب این رویدادها می‌توانیم اردبیل را که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شده، بیشتر و بهتر در سطح ملی و جهانی معرفی کرده و شرایط مناسبی را برای معرفی توانمندی‌های هنرمندان در ابعاد مختلف مهیا کنیم.

برگزاری جشنواره گل‌های بابونه آخر هفته در نمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشنواره گل‌های بابونه در نمین در پایان هفته خبر داد و بیان کرد: جمعه این هفته منطقه گردشگری فندقلوی نمین میزبان این جشنواره خواهد بود.

محمدی ادیب گفت: امیدواریم علاقه مندان بیشماری با بهره گیری از طبیعت و آب و هوای بکر و بی نظیر این منطقه در این رویداد فرهنگی، هنری و گردشگری حاضر شده و از زیبایی‌های این منطقه و جشنواره با برگزاری برنامه‌های متنوع استفاده کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.