به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، شهرام محمدی عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در نیر اظهار کرد: این جشنواره که در سال‌های گذشته به صورت پرشور و با حضور سرآشپزان استان‌های مختلف برگزار می‌شد، بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی دوباره از سر گرفته شده و ۲۲ تیرماه شاهد برگزاری این رویداد در منطقه بولاغلار نیر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در قالب این جشنواره که همزمان با دهه ولایت و امامت و در ایام مابین عید قربان و عید غدیر برگزار خواهد شد، سعی ما بر این است تا فضای با نشاطی را برای عموم مردم به ویژه میهمانان و گردشگران فراهم کنیم تا ظرفیت‌های گردشگری نیر بیشتر در سطح ملی معرفی شود.

فرماندار شهرستان نیر گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد توجه جدی به شاخص‌های گردشگری در شهرستان نیر است چرا که این شهرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی، آب‌های معدنی بی‌نظیر، همچنین ابنیه‌های تاریخی و سایر گنجینه ارزشمند توریستی فرصت جذب مسافران و گردشگران بیشماری را فراهم کرده است.

محمدی افزود: ما بیش از گذشته از ظرفیت این جشنواره با هدف حمایت و هدایت از سرمایه‌گذاران استفاده خواهیم کرد تا این شهرستان بتواند در مسیر توسعه همه‌جانبه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی رویدادهای مختلف ورزش بومی و محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سایر تولیدات اهالی نیر را اعم از شهری و روستایی شاهد خواهیم بود تا مسافران و گردشگران از این ظرفیت و زیبایی‌ها بهره بگیرند.

فرماندار نیر اضافه کرد: امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی در طول سال به شکل متنوع و با برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب فرصت معرفی توانمندی‌های این شهرستان را در مسیر گردشگری و ارتقای توانمندی‌ها در این حوزه مهیا کند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.