به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان با اعلام این خبر، گفت: با وجود اینکه کشور ما درگیر جنگ اقتصادی است، اما دانشگاه محقق اردبیلی تمام تلاش خود را در زمینه حمایت از دانشجویان محقق و پژوهشگر به کار بسته است.
جبرائیل رزمجو افزود: خوشبختانه ۲۱ محقق و دانشمند برتر از دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند که از این جمع، ۵ نفر را دانشجویان تشکیل داده اند.
وی با بیان اینکه بازنگری آئین نامه گرنت پژوهشی در دستور کار قرار دارد که بر این اساس حمایت‌ها از فعالان و پژوهشگران افزایش خواهد یافت، افزود: یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی دیپلماسی علمی است که از این طریق می‌توان با حضور در کنفرانس‌های بین المللی تعامل و همکاری را با سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی افزایش داد.
محمد نریمانی رئیس دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان نیز گفت: سرمایه اصلی دانشگاه دانشجو است و حضور دانشجو در این محفل علمی بسیار خوشایند بوده و برگزاری چنین همایش‌هایی روحیه گروهی و مشارکت پذیری را افزایش می‌دهد.
وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۱۱ مجله علمی پژوهشی است که ۸ مورد از آن‌ها متعلق به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی است.
رئیس دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان با اشاره به استقبال چشمگیر پژوهشگران از این همایش، گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود که از این تعداد ۲۸۴ مقاله پذیرش شد.
پرویز مولوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه اختلال در تمرکز و بیش فعالی از جمله مشکلات شایع در کودکان و نوجوانان است و شیوع حدود ۸ درصد دارد، افزود: از جمله علایم بیش فعالی می‌توان به لجبازی، آرام نگرفتن، انجام تکالیف در دقیقه ۹۰، فراموشی، سرگرمی بیش از حد با سیستم‌های دیجیتال و … اشاره کرد.
وی تاکید کرد: روش‌های درمانی در کنار مشاوره‌های روانشناسی می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از بیش فعالی مفید واقع شود.
سید علی میری رئیس انجمن اوتیسم ایران نیز با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌ها در حوزه روانشناسی کودک و نوجوان نشان از پویایی و پای کار بودن دانشگاه محقق اردبیلی دارد، افزود: انجمن اوتیسم ایران آمادگی خود را جهت همکاری‌های بیشتر در زمینه کمک به خانواده‌های اوتیسمی و حل چالش‌های آن با دانشگاه محقق اردبیلی اعلام می‌کند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.