به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در آئین گشایش نمایشگاه سفال و سرامیک در نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: در این نمایشگاه که از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه برای بازدید عموم دایر است، آثار هنرمندان گروه هنری عالی قاپو به نمایش گذاشته می‌شود.

توحید دلاور قوام با بیان اینکه نکته برجسته و قابل توجه این آثار، توجه به هویت استان اردبیل و احیای سفال و سرامیک تولید این استان است، افزود: استان اردبیل پیشینه تاریخی مهمی در سفال و سرامیک دارد و اخیرا در استمرار احیای رشته‌های در حال فراموشی، سفال اردبیل نیز توسط هنرمندان این رشته در حال احیاست.
وی گفت: گروه هنری عالی قاپو در راستای احیای سفال و سرامیک اردبیل، استعداد‌ها و سبک‌های جدیدی را معرفی کرده است که منتخبی از آثار نفیس هنرمندان این گروه، در معرض دید قرار گرفته است.

دستینه‌های هنرمندان عالی‌قاپو استان اردبیل  تا ۱۸ اسفند ماه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی قابل بازدید عموم است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.