به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سردار غلامحسین محمدی اصل  اظهار کرد: کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل از آذرماه سال ۱۴۰۰ در این استان استارت خورده و با صدور احکام مسئولان و شکل‌گیری ۲۴ کمیته فعالیت‌های متنوعی را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

وی شعار کنگره را با عنوان «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس» و «مدافعان حرم» یادآور شد و تصریح کرد: این شعار جامعیت خاصی داشته و نشان‌دهنده برگزاری کنگره شهدای استان با عظمت و جلوه‌هایی از ایثار، جهاد و شهادت است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به فعالیت متنوع سپاه در قالب این کنگره بزرگ اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی فعالیت‌های مؤثری را در حوزه پیشرفت، عمران و آبادانی داشته و سعی کرده تا در ساخت ۹۰۰ خانه محروم، آبرسانی به ۴۵۰ روستا و اقدامات محرومیت‌زدایی دیگر از جمله مدرسه‌سازی، ساخت غسالخانه، جهاد روشنایی و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه گام‌های مؤثری را بردارد.

محمدی اصل افزود: در آستانه این رویداد عظیم ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد به نام شهدا از زندان‌های استان آزاد شده و تهیه جهیزیه را برای نوعروسان شاهد بودیم.

وی فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی را در سطح استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان بیماران به همت پزشکان و متخصصان رشته‌های مختلف در دورترین مناطق انجام شده به طوری که هشت هزار نفر در خلخال و منطقه هشتجین از بابت مشکلات بینایی و چشم مورد مداوا قرار گرفتند.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بعد از اتمام دفاع مقدس، سپاه و بسیج هرگز در پادگان‌ها خود را محبوس نکرده بلکه تلاشی جدی انجام داده تا در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و در خدمت مردم و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه باشد.

وی برگزاری سه هزار یادواره شهدا را در محلات و مناطق مختلف در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادآور شد و بیان کرد: پیش اجلاسیه‌هایی نیز در مناطق مختلف استان شروع شده و در ۱۸ اردیبهشت پیش اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

محمدی اصل زمان برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان را ۲۶ مردادماه اعلام کرد و ادامه داد: در آستانه این رویداد دست‌اندرکاران کنگره با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و سایر مسئولان به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت تا از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره‌مند شویم.

وی اظهار کرد: در این مدت ساماندهی مزار شهدا، اجرای بوستان شهدا، طراحی المان و نماد شهدا در ورودی شهرها و سایر فعالیت‌های عمران و آبادانی را در مناطق مختلف استان شاهد هستیم.

محمدی اصل تصریح کرد: ما از مسئولان ارشد کشوری از وزیر کشور گرفته تا فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون اول قوه قضائیه‌، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شهردار تهران و سایر مسئولان ارشد کشوری دعوت کردیم تا در پیش اجلاسیه‌ها و کنگره ملی شهدا در استان اردبیل حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این کنگره به مقام شامخ شهدا ارج نهاده و عزتی را که برای این مرز و بوم خرج کردند، هیچ وقت فراموش نکنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.