به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه جمعه در مراسم طرح قرآنی «سمیر» که در مسجد امام حسین (ع) راه جیرال اردبیل با حضور قاریان و حافظان کشوری، نوجوانان و جوانان و اهالی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین تکریم قرآن کریم توجه به مبانی و مفاهیم آن است که به دور از تجملات باید این مبانی معرفتی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال درجات بهشت را بر مبنای فهم قرآن و انس با این کلام الهی قرار داده و یقین بدانیم که ابدیت حقیقی با قرآن و عمل به آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر کس به اندازه فهم قرآنی در جهان آخرت درجه و مقام پیدا می‌کند و حرمت و کرامت این کلام الهی در آن است که جز به جز آن را فهمیده و به آن عمل کنیم.

آیت‌الله عاملی با انتقاد از افرادی که قرآن را صرف مجالس و محافل اموات و درگذشتگان می‌دانند، افزود: نباید با چنین حرکت‌های غلط ذهنیت بدی را نسبت به قرآن در اذهان جوانان و نوجوانان به وجود آوریم بلکه شایسته است از قرآن به عنوان شافع مشفع بهره گرفته و زمینه خصومت آن را در جامعه اسلامی فراهم نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تک تک آیات قرآن هدایتگر و راهنما برای جامعه بشری است و ضرورت دارد روح پاک جوانان و نوجوانانمان را به قرآن و مفاهیم آن نزدیک کرده و به نوعی آنها را انیس قرآن کنیم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: اگر به کلام الهی تمسک بجوییم از بی‌حجابی، بی‌عفتی، بداخلاقی و دیگر آسیب‌های اجتماعی دور شده و به سمت جامعه آرمانی در ابعاد مختلف حرکت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دین و کلام الهی نه تنها ملعبه دنیوی نیست بلکه با توسل به قرآن و احکام نورانی اسلام می‌توان جامعه را در مسیر سعادت واقعی قرار داد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هدف از اجرای طرح «سمیر» برگرفته از کلام امام علی (ع) به عنوان قصه‌گوی شب‌ها اظهار کرد: باید قرآن قصه واقعی و پرمفاهیم برای نسل آینده باشد تا در قالب کلام الهی تربیت و تعالی پیدا کنند.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در قالب این طرح افراد متخصص و متبحر در کلمات قرآن کریم نسبت به بیان مفاهیم کلام الهی در محلات اقدام کرده و نسل نوجوان و جوان را بیشتر با پیام‌های قرآنی و محرم شدن با اسرار الهی در کتاب هستی‌بخش آشنا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قرآن گنجینه بی‌نظیری است که فصاحت، بلاغت و شایستگی‌های آن را می‌توان با درک درست دریافته و در مسیر هدایتگری به کار گرفت.

 در این مراسم جزءخوانی قرآن کریم همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان با حضور قاریان و حافظان کشوری انجام شد و اهالی با حضور گرم در این محفل قرآنی، از این مجالس معنوی بهره گرفتند.

در این مراسم در کنار سخنرانی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) راه جیرال، از امیررضا میرعبداللهی حافظ قرآن کریم با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.