به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، سیدحامد عاملی شامگاه دیروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گرمی با بیان اینکه امروزه مساله آب در منطقه گرمی به یک بحث بحرانی تبدیل شده است اظهار داشت: احداث سدهای کشاورزی و معیشتی از چند سال پیش آغاز شده که با آبگیری و انتقال خط لوله بخش اعظمی از این منطقه از نعمت آب سالم پایدار برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام مثبت و رو به جلو باید در سفره مردم احساس شود اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، توجه به وضعیت اقتصادی، ارتقای شاخص های مختلف اقتصادی، صنعتی و گردشگری از دغدغه های اصلی ما در این دولت است.

استاندار اردبیل گفت: نباید برای حل مسایل و کاهش  بروکراسی اداری به قوانین دست و پا گیر تکیه کنیم بلکه با ارایه راهکار مناسب گرهی از مشکلات مردم را  باز کرده و زندگی و آینده مردم  را تضمین کنیم.

وی تصریح کرد: بنای دولت، صداقت و روراستی و حل مسایل معیشتی مردم تحت هر شرایطی است و ما نیز به این اصول پایبند خواهیم بود.

عاملی از مدیران کلیه دستگاه های اجرایی خواست که برای حوزه‌ کاری خود برنامه‌های دقیق و تخصصی تهیه کنند و به شهرستان گرمی نیز در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعتی، عمرانی و خدماتی و اقتصاد مرزی توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای بخش کشاورزی استان برنامه ریزی مناسب و تخصصی در دست تدوین است افزود: در مرحله نخست مجموعه گلخانه آنگوتلار سرمایه گذاری می شود تا چند ماهه آینده این گلخانه با ظرفیت عالی به چرخه فعالیت برگردد و ۷۰ نفر بصورت مستقیم در این مجموعه شاغل می شوند.

وی با‌ بیان اینکه شهرستان گرمی بیشترین مرز را با کشور آذربایجان دارد گفت: باید از ظرفیت مرزها در راستای تولید ثروت استفاده شود، این موقعیت فرصت بزرگی است و بهره مندی کامل این شهرستان از منطقه مرزی در اولویت پیگیری هاست.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت منحصر بفرد دریاچه گردشگری گیلارلو گفت: پنج کیلومتر از راه ورودی گرمی- اردبیل و ۱۷ کیلومتری گرمی_امیرکندی آسفالت ریزی شده و در آینده نزدیک علائم ایمنی و خط کشی انجام می شود.
عاملی بااشاره به مشکلات شهرک صنعتی گرمی نیز اظهار کرد: وضعیت فاضلاب باید تا سال آینده تعیین تکلیف شده و تا قبل از فصل سرما به بهسازی جاده این شهرک اقدام اساسی شود .

این مسوول اضافه کرد: هفته آینده جلسه‌ای با مجموعه دبیرخانه مناطق آزاد تجاری صنعتی در تهران برگزار می شود که موضوع منطقه آزاد استان اردبیل نیز بررسی و تحقق این موضوع در سطح شورای عالی امنیت ملی پیگیری و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.