به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از کسب رتبه اول کشوری توسط دفتر توانمندسازی بانوان و خانواده بهزیستی استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۶ هزار زن سرپرست خانوار استان تحت پوشش و حمایت این دفتر قرار دارند.
حامد رضایی افزود: دفتر توانمندسازی بانوان و خانواده یکی از دفاتر سه‌گانه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان است که در ارتباط با توانمندسازی خانواده‌ها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی فعالیت دارد.
وی هدف از اجرای برنامه‌های این دفتر را ارتقای سطح زندگی بانوان، افزایش اعتماد به نفس و مشارکت اجتماعی آنان با حفظ عزت و احترام به نفس این قشر دانست و گفت: بانوانی که به لحاظ فوت همسر، از کارافتادگی، سربازی، متواری بودن همسر یا طلاق از همسر در صورتی‌که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی دیگر نباشند، می‌توانند از خدمات این دفتر برخوردار شوند.
رضایی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار زن سرپرست خانواده با بعد خانوار بیش از ۱۴ هزار نفر تحت حمایت‌های این دفتر قرار داشته و از خدمات متنوع مستمر و غیرمستمر مالی، تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی، شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی، خدمات بیمه‌های درمانی، کمک هزینه ساخت و تعمیر مسکن به تناسب شرایط و نیاز خانواده‌ها استفاده می‌کنند.
وی همچنین حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو را از دیگر خدمات این دفتر ذکر کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.