به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین گشایش این نمایشگاه در نگارخانه استاد قوام‌الدین اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اظهار کرد: ۴۵ اثر از ۱۰ هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته و این نمایشگاه همزمان با سراسر کشور و در قالب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر کشور تا پایان دهه فجر دایر است.
بهرام بابایی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را نقاشی، خوشنویسی، حجم، سفال، نگارگری، کاریکاتور، نقاشی خط و تصویرسازی اعلام کرد و افزود: ۱۰ هنرمند صاحب این آثار، جزو هنرمندان برتر جشنواره‌ها و رویداد‌های هنری یک سال اخیر استان هستند که در رقابت‌های ملی نیز عنوان کسب کرده‌اند.
وی ادامه داد: در بین این ۱۰ هنرمند صاحب اثر، فقط یک خانم وجود دارد که در رشته سفال فعالیت می‌کند و آثاری را به نمایشگاه ارائه کرده است، این هنرمند چند ماه قبل در یکی از جشنواره‌های هنر‌های تجسمی ترکیه نیز شرکت کرده بود.
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: از میان این هنرمندان، آقای صفایی در جشنواره هنر‌های تجسمی عراق شرکت کرده بود و آقای چایچی نیز چندی قبل در اردبیل برای آثار خود نمایشگاه دایر کرده بود.
بابایی اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ هنرمند هنر‌های تجسمی در استان اردبیل با اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل همکاری می‌کنند و در آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: اداره امور هنری زمینه صدور هنرکارت و بیمه آنها را فراهم می‌کند و در نیمه اول امسال ۳۲ نمایشگاه هنر‌های تجسمی در مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل برگزار کرد.
رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بازدید از این نمایشگاه، ضرورت توجه به بازاریابی آثار هنرمندان را خاطرنشان شد و بر استفاده از بستر فضای مجازی جهت معرفی و عرضه آثار هنر‌های تجسمی تاکید کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.