به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دکتر یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین زیرساخت کشورمان تربیت فرهنگی و اجتماعی سرمایه انسانی در مدارس است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات علمی، نرخ بازگشت سرمایه حداقل ۱۰ بوده و در بهره‌وری این مقدار ۸ برابر می‌شود و این موضوع در سرانه درآمد استانی و کشوری تأثیر مستقیم و چشم‌‌گیری دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان کار تخصصی و زمان‌بری بود که اقدامات اساسی لازم در این حوزه طی بیش از یک سال اخیر انجام شد و در مرکز کشور و استان‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

بودجه لازم برای برچیدن مدارس کانکسی و سنگی استان اردبیل اختصاص می‌یابد

نوری بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش از کنکور هیچ منفعتی نداشته و به جرأت می‌توان گفت که کنکور، آموزش‌و‌پرورش را بدبخت کرده است.

وی گفت: سرانه دقیق فضای آموزشی استان اردبیل ۳ متر و ۸۰ سانتی‌متر مربع است که از میانگین کشوری هم پایین‌تر بوده و وضعیت استان در بخش‌های مختلف نامناسب است که واکاوی علت‌های دقیق این موضوع باید به شکل تخصصی بررسی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: به گفته مسؤولان استان اردبیل، اردوگاه مقدس اردبیلی نیازمند ۳۰میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از این مبلغ باید از طریق تبصره ۱۴ تأمین شود و جهت برچیدن مدارس کانکسی و سنگی نیز بودجه لازم اختصاص یابد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.