به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، فاطمه نظرزاده استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس آباد اظهار کرد: حیات طیبه با جاری شدن آثار عفاف و حجاب از جمله سلامت روح و روان بشریت، ابتدا در خانواده و در مرحله بعد در جامعه شکل می‌گیرد که بی‌شک آثار و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ ارزش‌های انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه مصونیت، سلامت اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی و همچنین هدایت، کنترل و بهره‌مندی صحیح از امیال و غرایز انسانی از اهداف دین اسلام برای نهادینه کردن حجاب در بانوان است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس آباد با اشاره به اینکه اساسی‌ترین موضوعات در مباحث انسان‌شناسی در غرب مسئله آزادی زنان است، گفت: در جوامع غرب فعالیت‌های مدرنیسم و به دنبال آن فمینیسم و آمار فاجعه بی‌بند و باری و بیمارهای روحی روانی نشان از شکست برنامه‌های غرب در این زمینه است در حالی که جمهوری اسلامی با تبعیت از دیدگاه ناب دین اسلام همواره و در همه حال تکریم مقام زن و صیانت از حقوق این قشر عظیم را مورد تاکید قرار داده است.

نظرزاده تصریح کرد: در تأیید عملکرد جمهوری اسلامی در این زمینه همین بس که دشمنان با تمام قوا سعی در لطمه زدن به عفت و حیای بانوان ایرانی دارند.

وی با تبیین راهکارهای ترویج حجاب و جلوگیری از بدحجابی در جامعه افزود: نشان دادن آثار منفی فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی و مقایسه آن با صیانت و ارزشگذاری به حقوق زنان در ایران ناشی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و همچنین شناساندن بانوان موفق به‌عنوان الگو در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از راهکارهای مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروزی است.

استاد مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد ادامه داد: در اثر رعایت عفت و حجاب اسلامی نهاد خانواده بالندگی و استحکام لازم را پیدا می‌کندو برعکس اگر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه رایج شود به طور قطع کانون خانواده متزلزل شده و فرو خواهد ریخت.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.