به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور اعضای ستادهای شهرستانی برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و گفت: حداکثر واکسن تزریق شده کرونا در استان ۱۵ هزار دز در روز لست.

وی افزود: در تلاش هستیم با با بردن واکسن به درب خانه های مردم ، واحدهای تولیدی ، کارخانه های صنعتی و بکارگیری از ظرفیت کامل پایگاه های بسیج ، جمعیت هلال احمر ، مساجد و ظرفیت سالن ها و اماکن بهداشتی دستگاه های اجرایی استان این میزان را با دوبرابر افزایش به ۳۰ هزار دز درروز افزایش دهیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر رتبه اجرای طرح واکسیناسیون در این استان متوسط کشوری است گفت: برای رسیدن به جمع سه استان برتر کشور از لحاظ میزان تزریق واکسن کرونا نیازمند همت دستگاه های اجرایی  و همکاری مردم هستیم.

وی افزود: قول تحویل ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در جریان سفر وزیر بهداست و درمان و آموزش پزشکی به استان اردبیل داده شده است.

استاندار اردبیل گفت: برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری و ادامه تحصیل حضوری دانش آموزان نیاز به واکسیناسیون ۹۵ درصدی فرهنگیان در کنار اجرای طرح تزریق واکسن به اولیای دانش آموزان داریم.

بهنامجو گفت: با وجود همه تلاش های صورت گرفته برای پوشش کامل واکسیناسیون فرهنگیان در استان تاکنون ۷۴ درصد از مجموعه فرهنگیان و کادر مدارس این استان واکسن کرونا تزریق کرده اند که اداره کل آموزش و پرورس استان مهلت یک هفته ای را برای فرهنگیان جا مانده از تزریق واکسن کرونا را تعیین کند.

وی افزود: در صورتی که هر کدام از فرهنگیان در مهلت تعیین شده نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکنند از راه یابی به مدارس منع و حقوق دریافتی ماهانه آنها نیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش قطع شود.

 

دکتر شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حالی که زمان تزریق واکسن کرونا کمتر از ۳۰ ثانیه است، ثبت نام در سامانه سلامت و استفاده از ابزار اینترنتی برای ثبت نام تزریق شوندگان زمان اجرای طرح واکسناسیون را افزایش می دهد.

وی افزود: در تلاش هستم تا با استفاده از راهکار جدیدی زمان تزریق واکسن را کاهش و سرعت واکسیناسیون را به حداکثر افزایش دهیم.

حبیب زاده گفت: روند کاهش موج ابتلا و بستری کرونا در استان اردبیل آغاز شد مراجعان  سرپایی نیز از سه هزار نفر به هزار نفر کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.